Canutte Skrevet 12. november 2006 #1 Del Skrevet 12. november 2006 Har nettopp slutta å blø, og legen sa eg skulle vente 1 uke før jeg hadde sex. Men er det virkelig nødvendig? Så lenge vi er nøye med hygiene, er det da stor infeksjonsfare etter en tidlig sa? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 13. november 2006 #2 Del Skrevet 13. november 2006 Hei hei. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte være 100% ferdig med blødninger og spotting. Ikke sex så lenge det er tegn til blod. Ringte legevakta igjen når jeg hadde sluttet å blø, og fikk beskjed om at nå var det bare å hopppe på`n igjen. Man får visst EL litt tidligere enn vanlig, etter en SA. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7063546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Canutte Skrevet 13. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. november 2006 *Dytter* jeg i håp om flere meninger. Tusen takk lioevr.10pp for at du ga meg ditt råd:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7067165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 13. november 2006 #4 Del Skrevet 13. november 2006 Hei Canutte, Vi to er i samme baat, og jeg lurer paa det samme. Har nesten sluttet aa bloe naa, og i morgen tenker jeg det er helt slutt, da ble det ca 4-5 dager med bloedninger. I gaar var vi begge rimelig klare for aaa hope i hoeyet, men endte opp med litt klining i stedet, hehe... Daarlig deal altsaa. Men jeg tenker nok at uti uken en gang er vi klare og jeg vil ogsaa vaere noeye med hygienen og tenke at det er greit. Jeg tror det er stor forskjell paa aa ha en tidlig og en noe senere SA forresten, jeg tror rundt uke 5 (som vel gjaldt for deg ogsaa) skulle tilsi at mye er paa plass igjen naar bare bloedningene er borte. Men man vet jo aldri. Kan jeg spoerre om en annen ting? Jeg prikker saann i magen enda, og noen ganger i puppene. Har ogsaa bittelitt hodepine og ble litt usikker og forvirret i dag, fordi de gravidsymptomene/tegnene som var - var borte, trodde jeg. Har du fortsatt ting og tang som skjer, eller er alle symptomer borte? Du trenger ikke svare, dersom dette ble for naergaaenede, men jeg lurer paa hvor lenge det skal jobbe paa innsiden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7068876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Canutte Skrevet 13. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 13. november 2006 Heisann Femina! Hadde egentlig ikke så mange symptomer når jeg var gravid, hadde bare tyngre bryst, noe som er på veg tilbake. Jeg testa 3 positive tester på ikm og 2 dager etter, men da jeg tok test hos legen slo den ikke engang ut,blodprøven vist svaært lavt hcg antall. så det er mulig at spiren ikke satt særlig lenge, og at den mulig har vært "død" noen dager før jeg begynte å blø. Så jeg har ingen symptomer nå. Mulig at jeg hadde hatt større følelse av graviditets tegn, hvis hcg nivået hadde vært større da. Men vil nok tro at dine symptomer gradvis vil avta etterhvert. En blodprøve vil jo vise om du har mye hcg igjen i blodet. Lykke til med neste førsøk da! Håper vi snart kan ta turen inn på 1.trimester igjen. Har ihvertfall tenkt å forsøke ved neste EL selv:-) Gir ikke opp så lett! *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7070677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 13. november 2006 #6 Del Skrevet 13. november 2006 Takk for det og i like maate. Jeg har ikke vaert hos legen enda, er ikke uvel, bloedningen er nesten over og jeg har ikke kjent behov. Hadde tenkt meg i dag, men avventer litt til. Kjenner at jeg er ok selv uten legebesoek dersom jeg ikke blir daarlig. Tok ut spiral for 5 uker siden, begynner aa lure paa om det er en del som skal ordnes i kroppen etter det, men finner ingen som vet. Og sambo og jeg har snakket godt om det hele og vi lurer ikke paa OM jeg har vaert gravid, det er vi ganske saa enige om. Men, ganske likt som jeg, tipper jeg, det var nok veeeeldig tidlig ja. Jeg lurer fortsatt paa det med hvor lenge det skal prikke i magen etterpaa, det er vel alt som ordner seg paa plass. Et ekstra befruktet egg som har klart seg kan det ikke vaere, fordi CBtester slaar helt negativt ut. Akk ja, jeg tenker jeg ser det an noen dager og vi er ogsaa klare neste EL, det er bare aa gaa paa med friskt mot. Har du barn fra foer forresten? Jeg har et paa 2,5 aar. Klem tilbake Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7070912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Canutte Skrevet 13. november 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har ei jente på 6 år fra før. Men jeg var bare akkurat fyllt 21 år, da jeg fødte henne. Så derfor har jeg bevisst valgt å vente så lenge, før vi nå endelig prøver på nr 2.. Og nå når vi plutselig er klar for en ny baby, så er jeg vel litt utålmodig:-) Men veldig glad for at sa skjedde tidlig, og ikke flere uker på veg. Har hatt en ma før jeg fikk jenta mi, og det var grusomt psykisk. 13 uker gikk jeg og ante fred og ingen fare.Men heldigvis ble jeg gravid på nytt ca 2 uker etter utskrapning, og det gikk jo veldig fint. Så jeg er veldig spent på når vi klarer å bli gravide igjen denne gang.Vet ikke om kroppen reagerer likt på sa og ma. Jeg har hatt kontakt med lege, men de har ikke gjort noe annet enn å sykemelde meg. Skulle bare kontakte de igjen hvis blødningene fortsatte. Eller ved magesmerter, feber ol. Heldigvis har blødningene stoppet nå etter 8 dager! *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7071082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 13. november 2006 #8 Del Skrevet 13. november 2006 Du verden, da har vi det litt likt, men ikke helt... Jeg har hatt to MA, den foerste var ganske saa traumatisk for meg ogsaa, da jeg var helt totalt uvitende og paa ingen maate klarte aa identifisere meg med verken tanken paa aa bli gravid, miste eller noe som helst... Begge MA var tidlig, ca uke 5, og den andre gikk veldig fint, var 5 aar etter den foerste, og jeg forsto mer hva som foregikk osv. Jeg ble ogsaa gravid raskt etter 2. MA, ca 6 uker, og har en datter paa 2,5 aar naa. Denne SA kjennes annerledes ut enn MA synes jeg, fordi jeg ikke er daarlig. Det er vel det som er forskjellen egentlig, at ved SA saa ordner kroppen opp selv. Jeg var til og med paa pilates trening i morges, tok det fryktelig rolig, men det gikk fint. Foeler meg ikke syk denne gangen, og hadde det ikke vaert for alle symptomene, tegnene og de positive testene i 2 uker, hadde jeg gjettet paa en forsinket, kraftig, klumpete TR etter 2,5 aar med spiral som nettopp var tatt ut. Det gaar veldig fint med meg, og jeg tenker ikke paa meg selv som en sliter enda, foerste MA var forresten med en annen mann, saa jeg er optimist og positiv. Flott at bloedningene dine har stoppet. Jeg foeler meg veldig kjekk i dag maa jeg si, hadde foerste spotting forrige ons, saa kraftig og klumpete og ymse farger bloedning i tre dager, deretter dempet mer brunlig bloedning i gaar og i dag, jeg tar det som et tegn paa at ting ordner seg selv, men er selvsagt oppmerksom. Hyggelig aa snakke med deg, det er fint naar noen er i samme baat. Utrolig spenstig at du har et barn fra du var 21, jeg faar inntrykk av at du holder sammen med samme mann ogsaa? I tilfelle, synes jeg det er veldig imponerende. Jeg er mer en late bloomer, og vi ble et par etter fylte 30 aar. Men saa har vi stupt inn i familielivet med en gang ogsaa da, og koser oss med det. Har lyst paa tre barn dersom vi kan det, og gjerne foer jeg blir 37, hvis mulig. Naa er jeg 34, saa regnes ikke paa BIM som gammel enda, det er fint...hehe. Vi faar se, vi var bare i 1 pp da, men man venter jo positivt eller negativt svar paa testene og er jo ikke klar for en SA/MA. Lykke til og hold kontakten! Fint at du er sykmeldt, det har kanskje vaert fint. Jeg er mellom jobber og er fri saann sett, saa jeg har tatt meg den tiden jeg har trengt uten aa maatte rapportere noe sted. Det har vaert veldig fint. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7071207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Canutte Skrevet 13. november 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 13. november 2006 Hei femina, ville bare si at det var hyggelig å bimme med deg tidligere idag, og at det selvfølgelig blir kjekt å følge hverandre her inne. Blir litt spennende fremover igjen med tanke på at nå aner jeg jo ingenting om når jeg kan forvente EL og IKM...Har bestilt meg EL tester fra billig tester (CB) i håp om at jeg rekker å få EL, før "gubben" drar på jobb og blir borte i 14 dager.. Hadde vært morsomt om vi plutselig skal ha barn samtidig på sensommer høst neste år:-) Satser på det... Du nevnte forresten om jeg holder sammen med faren til mitt første barn, og det gjør jeg nok ikke. Men jeg traff min prins charming når datteren min var 14mnd, så vi har jo vært sammen lenge nå da. Giftet oss faktisk i sommer :-) Så nå prøver vi på vårt felles kjærlighetsbarn he he he.. Gleder meg til å følge deg her inne! Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7062612-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen-etter-sa/#findComment-7075765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå