Gå til innhold

uff.. 20 kg opp. Noen som har noen gode tips til vektnedgang etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ingen erfaring selv vedr fødsel, men har gått ned en del tidligere... Spis regelmessig, normal sunn mat og så er det bare å ta med vogna og gå gå gå gå gå gå ....... det er noe av den beste treninga man kan få ;)

Jeg tør ikke veie meg lenger.. har minst gått opp 20 kg jeg også.

Jeg har avtale med sambo at vi sammen skal følge Grete Roede uten å gå på kurs.. vi har klart det før... og nå måååå jeg virkelig.. Tenkte å gå mye turer og noen formiddager på sats med barnepass.

Ja, har tenkt på SATS. Var medlem for noen år tilbake. Synes det var utrolig bra på de fleste sentrene. Men vet ikke hvordan det er med baby. Minisats er jo supert. Men uti januar og vintermnd, inn og ut med baby, vogn, bleier, pupp etc etc.. Lurer fælt på om det blir så mye styr å få dratt på sats at det er bortkastet å melde seg inn..?

det er en amerikansk kvinne som har laget et treningsprogram hvor man kan trene med babyen.

hvor du bruker babyen som vekt....

så gjør man forskjellige øvelser med babyen. som stryker diverse muskler,ben +++.

å jo større babyen blir, jo mer vekt får du.

det var ganske enkle og søte øvelser...

så det på Oprah.

men vent til babyen er ute.

du blir helt sikkert å gå ned noen kg etter fødselen.

jeg er selv redd for å ikke gå ned noe som helst etter fødselen.

har gått opp 16 kg og har ikke særlig vann i kroppen..er redd for at jeg ikke vill gå ned noe som helst...

sist gang hadde jeg mye vann i kroppen, å gikk ned 17 kg rett etter fødselen.(gikk opp 28 kg)

men grete rode er vist ganske effektivt.

å har hjulpet mange ned i vekt.

jeg skal gå til noe lignende etter fødselen.

skal ha hjelp.

Du mister nok fort kiloene skal du se. :) Mange turer med barnevogn på vinterføret gjør nok underverker. Selv kommer jeg til i tillegg til trilleturene ta opp treningen på elexia. Der har de barnepass fra babyen er 6 uker, det er jo perfekt da en ikke skal trene noe hardt de første 6 ukene. Du har velogså en pappa som kan passe babyen slik at du kan dra på trening f.eks på kvelden. Godt med litt avkobling for alle, du får trene, pappan får litt alene tid med babyen. :)

Annonse

Ååå, gleder meg til å kunne trene igjen (er håndballjente). Jeg har tenkt å prøve meg på baby-joga. Litt lettere enn vanlig joga + helt normalt å stelle babyen midt i hvis det skulle bli nødvendig. Hvis jeg får det til, skal jeg prøve å få svømt litt også. Tror ikke kroppen er klar for håndball før til høsten nei, har ikke beveget meg siste halvåret:/

Tror jeg kommer til å melde meg inn på et treningssenter ja. Med barnepass. Helt klart mulig å dra på kvelden og helgen å trene, pappan trenger den alene-tiden med babyen. det har de veldig godt av ;)

Gleder meg til å gå tur! redd det skal bli kaldt utover. Vanskelig å vite når det er for kaldt for babyen å være ute.

Jeg skal melde meg inn på Elixia så snart babyen er ute ;) Og så skal jeg og hundene trille tur hele dagen lang. Dessuten sier jo alle at amming er den beste slankekuren i verden. Og så gjelder det bare å spise sunt og ofte. Jeg har ikke slanket meg etter fødsel før (naturlig nok, siden dette er mitt første barn), men jeg regner med å komme i mitt livs form en eller annen gang i løpet av neste år. He he, det er jo lov til å håpe :)

Jeg er en av de som også er redd for å ikke gå ned noe etter fødsel... Men håper det blir en mild vinter så jeg får gått mye turer!!

Ellers så skal jeg i bryllup i mai så det er jo en god motiveringsfaktor!!!!

Æ førr min del bekymra mæ ikke så vældi førr vækta... har ikke gått opp så vældi masse da... har nu nån kilo ekstra fra før... men, men... tar ikke det så hardt... men kun træng vældi å bli i bedre fysisk form...

Men det dåkker ska vær førsekti med e å træn førr mye i bynnelsen... har hørt at man kan mest mælka da... å det e jo ikke nå særli... Æ førr min del vil nu ha holdt mæ tel trilletura di par første månan i allefall... men det kommer sekkert ann på kor go fysisk form man va/e i utgangspunktet...

Lykke tel alle sammen... normal sund kost og litt førnuft orna det mæste... ;D Et par ekstra kilo har heller ikke tatt knekken på nån... men skjønna at dåkker alle vil telbake tel normalen så fort som mulig..

Klem

Kiloene skal du ikke tenke så mye på. De forsvinner fort etter fødselen! Da jeg dro fra sykehuset sist, var jeg 6 kg lettere enn før jeg ble gravid...(har nok av kilo fra før)

Amminga gjør også sitt til at kiloene lettere forsvinner. Og så blir det jo noen trilleturer. Gikk i hvert fall en tur om dagen sist, det er deilig å komme seg ut i luften og babyen trives ofte i vogna.

Jeg trente på helsestudio til jeg var 7 mnd på vei, da var det full stopp med bl....Etter nyttår starter jeg forsiktig opp igjen, med yoga og pilates. Å så spise litt fornuftig også.

Ingen bekymring, dette går bra =)

Annonse

Håper amming kombinert med mammatrim og mange lange trilleturer vil gjøre susen!!!! Har gått opp 20,8 kg... og gleder meg vilt til å komme inn i olabuksene mine igjen... hvis jeg gjør det ;0) SKAL GJØRE DET!!!

Jeg skal kjøpe meg skritteller som motivator. Kommer til å gå masse turer med babyen og hunden min og en skritteller kan kanskje få meg til å gå noen ekstra runder når jeg egentlig ikke gidder. Og så er jeg fotballjente og gleder meg som en unge til å begynne å trene fotball igjen. Visste ikke hvor mye jeg savnet fotballen før jeg ikke kunne være med mer. Ellers så tenker jeg at jeg skal svømme slik som jeg har gjort i hele svangerskapet. Dropper medlemsskap på treningssenter, da jeg sannsynligvis ikke orker eller har tid til å trene med noe jeg syns er kjedelig og da blir det vel et relativt dyrt støttemedlemsskap som bare gir meg dårlig samvittighet.

Dessverre så funker ikke amming som slankemiddel på alle - jeg er blandt dem som på tross av amming i 9 mndr ikke mistet et gram!

(gikk ned 12 kg rett etter fødsel, resten satt som spikra ! - gikk opp totalt 27)

Men har stooooore planer om å komme i superform denne gangen, og trening er løsningen.

(sulte seg er farlig, da avgis mye giftstoffer fra kroppen vår over i melka)

Har planer om å kjøpe "Mammakortet" på Oxigeno treningssenter (Oslo) det koster ca 400,- pr mnd.

Det er et tidsbegrenset medlemskap (du bestemmer selv, 3 - 6 eller 9 mndr) og da får man i tillegg til trening, egne timer, barnepass, kafe-grupper og en del nyttige foredrag og tilgang til en slags SPA-avdeling.

Høres så digg ut og jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg trenger noe "organisert" for å klare dette - egentrening er vel og bra, men jeg er altfor flink til å finne på unnskyldninger for å la være.

Tenkte 2 ggr pr uke er bra.

Hvis man da i tillegg er flink til å gå kjappe turer, så burde kiloene flytte på seg rimelig raskt.

Her på st.Hanshaugen har vi også "Boot Camp"-grupper som trenger ute i parken med bebis.

Håper å komme ned i matchvekt (for første gang på 3 år!) til sommeren - det skal bli så dielig !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...