Gå til innhold

Hvilke leggerutiner har dere på babyen deres...rundt 5-7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare litt. Hun er 6 mnd. født en mnd for tidlig. Her er det natta kl syv og hun sover fra ni til tolv timer før hun vil ha mat. Vi legger henne i sengen og hun finner søvnen selv. Har ingen spesielle rutiner annet enn mat og bleieskift. Setter på en spilledåse til henne i det jeg går ut av rommet. Hun sover på eget rom. Jeg er kjempe takknemlig for at det til nå har gått så greit og håper det fortsetter slik. Vi har hatt noen netter som har vært urolige i starten ...før hun ble tre mnd og hatt rorkjølelse og reaksjon på vaksina. Lurer på hvordan dere andre har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får tulla grøt ved ca 18.30-19 tiden også steller vi henne, etter det er det inn på et mørkt og kjølig soverom hvor hun får litt pupp før det er natta ca 19.30-20.00. Etter vi har lagt henne i sengen, synger vi to sanger for henne og går ut, før vi går ut får hun smukken, som hun ikke sutter på, men heller bruker til å tygge litt på, men god og ha er den allikevel :) Som regel begynner hun å sutre litt etter en liten stund, prøver da å la henne ligge litt for å se om hun kan finne søvnen selv. Men tar griningen overhånd går vi inn til henne og roer henne ned, fortsetter griningen står vi der og bysser til hun har sovnet, tar som regel 5-10 min. Er noen få ganger hun har sovnet helt selv, men håper hun gjør det etterhvert :)

Som regel sover hun 8-9 timer før hun vil ha pupp, sovner heldigvis igjen med det samme, og sover videre til ca 08.

Hun er straks 7 mnd.

Skrevet

Sovet hele natten fra hun var 2 måender. Legger henne ved 22 tiden sover til 9.30/10 tiden.Sover i reiseseng på vårt rom enda. Kunne sikkert flytte inn på rommet, hun sover godt overalt. Det er jeg som ikke klarer å legge meg =0)

Skrevet

Her bader lillegutt mellom 17.30 og 18,så får han en god porsjon med grøt mellom 18 og 18.30. Og er våken ca 1 time etter grøten,så er stort sett i seng mellom 19 og 19.30 :) Sover hele natten :)

Han er snart 6mnd :)

Skrevet

Tassen er 5 mnd. Vi skifter ca kl 19.30-20. Han får pupp på syua, med lav TV og dimmede lys. Legger har, synger en sang og setter på spilledåsa. Hender vi må inn 1-2 ganger og sette på den og stryke han over håret. Han sutrer litt, men sovner alltid av seg selv. Han våkner ofte på natta, men ingen helt faste tidspunkt. Kanskje 23-24 (når vi legger oss), 3 og 7, og sover til 9.

Skrevet

her var det mange heldiggriser:)

vi prøver å få lagt gutten vår mellom 18:30 og 20, alt ettersom når han er trøtt eller hvordan han har sovet på dagen.

så sover han, noen ganger i ett kanskje 3-4 timer, eller så våkner han med jevne mellomrom fordi han mister smokken.

jeg ammer ca hver 3. time om natta. Noen ganger oftere. Han får tenner, så jeg gir ham gjerne trøstepupp..

Skrevet

Han får grøt kl. 18, koser seg på fanget i en halvtimes tid etterpå. Tar på pysj, pusser tenner og koser litt til. Legges kl. 19 og sover til 06.30-07.30 tiden uten mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...