Gå til innhold

Noen med erfaring med ammemadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her ute med erfaringer(+&-) hva koster de, er det verdt det? Hva slags barnedyne anbefaler dere til nyfødte? 80x100 eller 100x140?

Har også tenkt å kjøpe sprinkelbeskytter å ta i senga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med ammemadrass. Men dyne på 100x140 er i hvertfall for stor. Den blir lenger enn senga hvis du har vanlig sprinkelseng på 60x120. Jeg synes 65x80 er fint til de minste jeg, men 80x100 kan sikkert også brukes.

Skrevet

Hvor mange forskjellige størrelser finnes det egentlig?

Skrevet

HAr kjøpt ammemadrass, vasket den og gjort den klar. tror absolutt den er verst pengene. Den koster 675 kr tror jeg. Bestiller du på www.dry.no får du den tilsendt fraktfritt. Jeg kjøpte madrass og overmadrass der og fikk den to dager senere. Skal du ha ammemadrass vill jeg brukt den minste dyna i starten 60x80, det er den som er vanlig å bruike i vogn og seng også. Jeg har to av de små dynene, og en dyne i 80 x 100.

Skrevet

Hva er egentlig poenget med denne ammemadrassen? Visste ikke at det fantes en gang jeg...

Skrevet

ammemadrassen skal være fin å bruke slik at om du knepper opp kanten på den siden du skal amme og når barnet er ferdig knepper du igjen og flytter barnet tilbake i senga uten at det våkner opp av at det legger seg i kald seng. det ligger fortsatt godt å varmt på samme underlag og har samme dyne.

er førstegangs så det er derfor jeg spør om det er noen med erfaring.

Skrevet

Jeg ammet om natta i 9 mnd sist (litt ufrivillig siden vi måtte dele soverom fram til vi flytta), og greide meg veldig fint uten en egen madrass for amming... lillejenta lå i sprinkelseng ved siden av dobbeltsenga. Når det var tid for mat tok jeg henne over i min seng, og la henne tilbake når vi var ferdige. Senga hennes rakk jo ikke bli kald før ammerunden var over! Jeg la hennes egen dyne over madrassen så soveplassen holdt på varmen, og la min egen dyne over oss begge akkurat mens jeg satt/lå og ammet. Syns det høres mye mer tungvindt ut å flytte den madrassen fram og tilbake for hver eneste amming.

Skrevet

Jada det er jo en smakssak og absolutt ikke en nødvendighet.

Må bare si at det er mer som er positivt med den. Den er lite og babyen kan føles seg tryggere enn i en stor sprineklseng. Den skåner også foreldrenes seng for gulping, fuktighet trekker ikke gjennom bunnen på ammemadrassen. Om man føler for å¨ha babyen i foreldresengen i starten vil den ikke bli overopphetet fordi den ligger i sin egen seng i sengen og har sin egen dyne.

Skrevet

Ser jo at denne madrassen har sine fordeler, men de fleste løste jeg på andre måter sist jeg ammet uansett. Men for all del - sikkert greit for de som har lyst til å prøve :)

Skrevet

Har ingen erfaring med ammemadrass, men syns absolutt du skal kjøpe deg sprinkelbeskytter. Begge mine barn har ligget øvers i senga og helt oppi sprinklene. Uansett hvor mye jeg flyttet de ned igjen, så havnet de øverst. Da er den beskyttelsen god å ha. Dessuten blir sengen mye lunere også.

Skrevet

Hmmmm.... dette hadde jeg ikke hørt om før. Ikke så dumt påkommet tenker jeg. Jeg husker jeg hadde et voldsomt strev med min toåring sist når jeg ammet han om natten. Han våknet så ofte når jeg flyttet han tilbake i sin egen seng. Det gikk litt bedre når han hadde rundt seg et helseteppe for da ble han ikke kald på samme måten som viss han ble flyttet rundt i bare nattisen.

Jeg tror likevel at jeg ikke kan unne meg en sånn ammemadrass. Må tenke litt behov kontra økonomi...

Skrevet

Jeg har kjøpt en slik ammemadrass. Fikk den til 1/2pris da, så det ble ikke så dyrt. -Men har ikke erfaring med den enda.....

Sist hadde vi problemer med at gutten våknet når vi flyttet han over i egen seng etter amming, så jeg har tro på at det skal fungere bedre med ammemadrass. Dessuten blir det trangere og lunere i senga for en liten baby. Vi har sprinkelbeskytter i tillegg da. Og bruker minste dyne den første tiden. Jeg syntes det ble for stort med 80x100 da gutten min var baby iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...