Gå til innhold

Fødestillinger.....?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med div fødestillinger?

Gode/dårlige opplevelser?

Har født 2 ganger, og begge gangene i "vanlig"? fødestilling (ligge på senga m beina i støtter) Lurer på om det evnt er letter om man står/sitter på huk?? Vondt er det vel uansett....

Venter nå nr 3 og det er så lang ventetid for å komme til jordmor at jeg ikke kan regne med det. Legen kan vel ikke svare meg på dette.

Glemte å spørre da jeg var på ultralyd.

Fortsetter under...

Jeg fødte også begge gangene i vanlig fødestilling. Men den siste gangen stod jeg oppreist det meste av tiden før "pressriene" kom. Jeg merket at jeg av den grunn fikk god hjelp av tyngdekraften. Jeg stod også oppreist i det vannet gikk og Jordmora sa at jeg kunne bare bli stående, men da var jeg så sliten at jeg valgte senga.

Det som nok er helt sikkert er i alle fall at det gjør vondt... :)

Heia!

Jeg venter nå nr tre, første ble født i "vanlig"stilling, uten noen smertelindring, med nr 2 lå jeg på siden mens en barnepleier holdt det øverste benet mitt og med epidural. Synes sideleie var best (uavhengig av epiduralen) lettere å presse og lettere å få igjen pusten:-) Ellers kan jeg anbefale epidural på det sterkeste!!!!! Det skal jeg ihvertfall ha når nr 3 kommer uansett hvilken stilling jeg ender i. Må jo føle litt på kroppen der og da, selv om man kan planlegge så mangt så tror jeg på å følge det kroppen forteller deg når det står på som værst:-)

Lykke til, ut kommer de jo okke som:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...