Coolbela Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Stakkar, vi skulle bake farsdagskake og dattera mi skulle hjelpe mamma og bake. Hun satt så pent like ved siden av meg og fulgte nøye med, helt til hun skulle ha det litt "gøy" å dytte 1 kgs pose sukker på gulvet. Den var jo litt tung, så mens jeg holdt i slikkepotten og biollen, rakk hun å dytte posen med sukker og samtidig falle på hodet etter og lande med panna først. Resultat: Stor kul i panna og kjempehevesle i venstre øye.Stakkar. tror noen det er farlig at øyet er nesten helt klistra igjen på vår lille "Kaptein Sabeltann datter"?(Kunne hatt en lapp over det øyet). Noen som vet om blodårer eller nerver kan komme i klem på et vis?Stakkar. Men kaka ble god til slutt.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Nei, jeg tror at det går bra. Hvis hun gråt og virket kjekk etter fallet må du nok regne med en skikkelig blåveis. Men jeg ville nok vekket henne et par ganger i natt for å være på den sikre siden. Hvis hevelsen ikke har gått ned i løpet av morgendagen ville jeg kontaktet lege.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 ville kontaktet lege da hevelsen også kan gå innover i øyehulen og klemme av viktig blodtilførsel og klemme selve øyeeplet slik at det er farlig. Det er det sikkert ikke, men av og til kan det være nødvendig å "evakuere" (som det hete på fagspråket) et hematom. Altså tømme hevelsen for blod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå