Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Har en baby på 9 månder og funnt ut at jeg er gravid igjen, er det fordel å slutte og amme, eller kan jeg forsette?
Blomman Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Du kan fortsette, med mindre du får blødninger eller rier, da må du stoppe ammingen med en gang, hør i såfall med lege om du må bråslutte slik at du ikke får brystbetennelse. Du bør å tenke om du vil tandemamme..... kontakt ammehjelpen om du lurer på det- noen av dem har egen erfaring. lykke til
Aga:-) Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Jeg ble gravid igjen da lillegutt var 10 mnd, og fortsatte å amme ham til han var 14 mnd. Da sluttet han av seg selv. Bare pass på å få nok hvile, at du siser sunt og drikker nok. Lykke til:-)
belli72 Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Gratulerer! Så spennende! Jeg ble gravid med nr 2 når førstemann var fire måneder ca. Jeg ammet frem til han var åtte måneder, han ville ikke ha melken, den smakte nok annerledes etterhvert. Det jeg husker er at legen ba meg begynne med grøt umiddelbart, da jeg sto i fare for å miste melken. Men det er vel ikke en relevant problemstilling for deg i og med at ditt barn er 9 måneder... Har hørt om mange som ammer helt frem til fødsel uten problemer, mens andre må slutte fordi de får rier av det. Jeg ville snakket med legen eller ammehjelpen etterhvert, så tidlig i svangerskapet tror jeg ikke det skal ha noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå