Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Gutten min har blitt så sår i stumpe. Kan det skyldes at han har begynt med fast føde? Allergi? Bør jeg slutte med frukt? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Smører og smører stakkars liten.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Gutten min blir veldig lett sår på stumpen,smører med inotyol som er veldig effektiv. Og så ligger han naken på gulvet ca 1 time hver dag,det hjelper utrolig godt med masse luft på sår barnestump
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Hva med å prøve litt uten frukt da. Er vel noen som kan reagere litt på det, at det blir litt "surt" når det skal ut og dermed gi sår stump? Ellers pass på at han er tørr når du tar på bleie, men det vet du sikkert allerede da..
♥maxen min♥ Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Vet ikke hvordan det skrives, men har et par venninner som har en salve kjøpt på en "skjønnhetssalong" som heter noe som karite som skal være en vidunder salve!!
Gjest Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Vask med mykt dopapir og babyolje i stedet for med vann. Det gjør underverker her i gården.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Sønnen min ble helt fin da jeg sluttet å smøre ham. Hadde prøvd med sinksalve, a-creme og stellekrem. Vasker ham kun med vann og lar ham ligge mye naken nedentil ved hvert skift. Siden det har ikke sårheten kommet igjen. Lykke til!
trebarnsmamma? Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Tørk ham godt etter hver vask, husk alle "skrukker", la ham ligge og sprelle litt naken hver dag, smør med sinksalve :-) Funker for oss, lilleG har bare vært rød et par dager siden han var født :-)
Bonusmamma13 Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Vet ikke om du bruker vaskeservietter, min ble litt rød i stumpen av det. Forsvant når jeg gikk over til vaskeklut og vann.. Tørker bort salverester med q-tips og babyolje.
Pusn Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Aselli sårsalve!! Kjøpes på apoteket og er helt fantastisk! Det er ei god gammeldags transalve. Kjøpte det til min lille. Var så sår at det var vondt å se på, men etter et par dager med Aselli var alt bra og har vært det siden. Et lite tips til vask er mesoft kompresser med litt olje på, fungerer kjempebra for oss!
Gjest Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Har hørt at potetmel skal være bra for såre stumper. Har ikke prøvd det selv for han har ikke vært sår enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå