Gå til innhold

Min son vill INTE lägga si om kvällen!!! Goda råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid haft en fast kvällsrutine sedan han föddes. Han har aldrig varit svår att lägga. Vi lägger honom kl 19 o han somnar direkt. men de sista 14 dagarna, klättar han ur sängen o vill upp.egentligen är han stuptrött, men han bara "tuller" hela tiden o skrattar du vi blir stränga på rösten. Så håller vi på 6-7 ggr varje kväll. det slutar med att min man måste lägga sig brevid honom. jag är rädd för att detta skal skapa en dålig vana-det vill jag inte. (han har fått ett syskon för 8 mnd. sen. Han är en sta gutt sen han föddes!!)

Har någon av er ett gott råd???

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en datter på 3,5 år som har vært gjennom sin trassperiode. Vi har heller ikke hatt problemer med legging før, men har et par ganger i sommer opplevd som dere, at hun går ut av senga for å teste hva som da skjer. Det jeg har gjort er å gå inn på rommet hennes, lukke døra, og sette meg på gulvet foran døra slik at hun ikke kommer ut. Hun bruker å ha et lite nattlys på veggen, og vil ha døra åpen, også den inn til stua. Hun har da stått å illskreket og slått på meg, mens jeg har vært helt rolig og sagt at jeg åpner døra så fort du har lagt deg i senga. Hun har hatt litt vanskelig for å komme ut av situasjonen selv, så etter en stund har jeg spurt om hun ikke heller vil sette seg på fanget mitt å få en kos. Etterpå har jeg lagt meg litt ved siden av henne for å prate om hva som har skjedd, og at vi er glad i henne, men at når vi har sagt natta, så er det ikke lov til å gå opp fra senga, for da skal man sove.

Det har hørtes veldig ille ut når det har stått på, men jeg har vært utrolig redd for å tape den kampen. Det fungerer, hun vet akkurat hva som skjer hvis hun ikke legger seg. Lykke til!

Skrevet

Vi har prøvd en ganske hyggelig metode:

For hver dag han sov i sengen sin uten tull fikk han et klistremerke som han klistret på skapet sitt. Når han hadde fått 5 klistremerker fikk han en liten bil - når han hadde fått 10 klistremerker fikk han noe han ønsket seg veldig - en Batman-drakt. Og deretter har det ikke vært noe problem å legge seg. Lykke til!!

Skrevet

Jepp, sovekalender fungerer! Etter noen uker sluttet jeg med kalenderen og innsovningen gikk greit etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...