fru <3 Skrevet 13. november 2006 #26 Skrevet 13. november 2006 Ble "revet med" og glemte å svare på spørsmålet ditt ;0).. Fødselen min var ikke langvarig og jeg var overlykkelig over å ikke bli sydd uten bedøvelse. Ble litt vondere enn jeg hadde trodd siden lillebror stod bom fast i bekkenet. Litt ulykkelig fordi jeg revnet så mye, men det var i grunn en grei fødsel.
Lindis :-) Skrevet 13. november 2006 #27 Skrevet 13. november 2006 Jeg hadde en drømmefødsel og gruer meg aboslutt ikke til å gjøre det igjen! Selvfølgelig gjorde det vondt, men smerten gikk så fort over når jeg fikk snuppa opp på brystet..
Sassy. Skrevet 13. november 2006 #28 Skrevet 13. november 2006 Nr 1 7-8 timer fra første rie til han var ute. Pressrier fra 7 cm åpning(gikk 5 timer fra 7 cm åpning til 10 cm). Ble tatt med tang fordi fosterlyden ble dårlig og legene ville ha han ut med en gang,fikk oksygen og måtte stimuleres etterpå(babyen). Jeg revnet fra ende til annen,og måtte sy mye. Kunne ikke sitte på 1 uke etterpå. Nr 2 3 timer fra første rie til hun var ute. Kom på sykehuset med 9 cm åpning,pressier med en gang,og måtte holde igjen til 10 cm. full åpning en liten time etter,og vesla var ute på 3 pressrier - drømmefødsel
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #29 Skrevet 13. november 2006 12 timer, men epidural fra 5 cm. En helt fantastisk nesten smertefri fødsel:) selv om han var 5 kg, og jeg brukte 2 timer på å presse ham ut. Gjør det gjerne igjen, ingenting å grue seg til!
IdaJacobine Skrevet 13. november 2006 #30 Skrevet 13. november 2006 Vondt! Visste ikke hva smerte var før Charlotte ble født, jeg. :-) Gikk fryktelig fort fra 1. rie til tette, lange, VOOONDE rier, så kjørte hun seg fast og kom ikke lenger og ble tatt med hastekeisersnitt pga dårlig fosterlyd. Fikk epidural etterhvert - og det var himmelen! Kunne kyssa anestesilegen. Men jeg var åpen for muligheten for å gjøre det om igjen bare noen dager senere, da.
Gjest Skrevet 13. november 2006 #31 Skrevet 13. november 2006 Jeg kjente noe jeg trodde var kynnere fra klokka 10. Da klokka var 12, var jeg sikker på at det var fødselen som var i gang. Klokka 13 hadde jeg fremdeles ikke så veldig vondt, men vi dro til sykehuset likevel, fordi det var bare 4 minutter mellom riene. Da jeg kom inn, hadde jeg 4-5 cm åpning. Jordmora forsvant. En time etterpå kom hun tilbake, og da hadde jeg 8 cm åpning, og vannet gikk. Da var klokka 14.30, og det bgynte å presse litt. Klokka 15.17 var han ute. Rakk ikke å bruke lystgassen engang. Fantastisk fødsel! Klok av "skade" fra første fødsel, der jeg fikk litt panikk i sjokket over hvor vondt det var, jobbet jeg veldig hardt psykisk for å ikke bli for redd. Men det var litt hardt den timen vi var alene på rommet, fordi jeg trode det bare var starten! Jeg trodde jeg skulle holde på i 5-7 timer til, og få vondere og vondre. Jeg visste jo ikke at det åpnet seg så fort. Da jordmora kom inn igjen etter en time, og det begynte å presse, var jeg litt uforberedt på at ungen allerede skulle ut. Da ble jeg litt grepet av stundens alvor! Allerede!? Jeg trodde jo det var noen timer igjen. Samtidig var jeg ubeskrivelig lykkelig over at jeg skulle bli ferdig så fort. Veldig ambivalent situasjon! Begge fødslene mine har vært "lette" (alt er relativt!) og gått raskt. Men den andre var utrolig mye lettere enn den første. Sånn har det vært for alle jeg har snakket med. Jeg vil derfor si til dem som har blitt skremt av den første fødselen: Den andre kommer til å bli lettere! Og til dem som har hatt en ganske rask første fødsel: Sørg for å komme dere til sykehuset tidsnok!
lille-snupp Skrevet 13. november 2006 #32 Skrevet 13. november 2006 Arghhh! Den var pyton, og neste gang blir det garantert keisersnitt!!! tok 20 timer på et undrebemannet sykehus med en totalt fraværende anestesilege, så her var det ikke bedøvelse å oppdrive... Var for oss selv hele fødselen, tror kanskje det var noen innom oss 2-3 ganger før pressriene kom. Og da de kom trygla jeg om hjelp bort til vinduet så jeg kunne hoppe ut, for jeg hadde fått nok! Hadde dem hjelpa meg boprt så hadde jeg faktisk hoppa, det tror jeg, for det gjor så inne hampen vondt... Jordmødrene på føden beklaget veldig at fødselen hadde blitt som den ble og jeg har vært inne på samtaler "for å forbygge fødselsangst" ... Kjøss meg, neste er et snitt!!!
Holmehippie Skrevet 13. november 2006 #33 Skrevet 13. november 2006 Ikke vondere enn jeg hadde trodd, men var jo vondt nok! Jeg har hatt raske fødsler da, og det har gjort at jeg ikke har blitt så sliten etterpå. Er veldig fornøyd med mine fødsler! Kommer til å gjøre det flere ganger, ja!
Gjest Skrevet 13. november 2006 #34 Skrevet 13. november 2006 Høres litt "skummelt" ut at det gikk så fort! Rakk du for eksempel å komme deg til sykehuset?
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 13. november 2006 #35 Skrevet 13. november 2006 Jeg måtte ha planlagt keisersnitt pga barnets stilling, ble veldig skuffet, MEN syns det var en fantastisk opplevelse, fikk se når de tok han ut av magen! Var veldig støl i magen i en uke etterpå, men ellers smertefri og i kjempe god form. Tar gjerne et KS til om jeg blir nødt til det!
Gjest Skrevet 13. november 2006 #36 Skrevet 13. november 2006 Hei, kjære lille-snupp. Jeg får nesten dårlig samvittighet! Det er urettferdig at det skal være så stor forskjell på fødslene. Men les siste avsnittet på innlegget mitt over! Jeg håper at du bestemmer deg for å ikke ta keisersnitt.
Gjest Skrevet 13. november 2006 #37 Skrevet 13. november 2006 Vel, godt at man "glemmer" ellers ville det ikke blitt flere barn her....hehe Ble satt i gang pga sv. forgiftning (var på termindagen). Hadde rier i 30 timer før de måtte ta han med keisersnitt. Har ikke skrekken for å få flere barn.
mittlillegull Skrevet 13. november 2006 #38 Skrevet 13. november 2006 MYE vondere enn jeg kunne forestille meg. ble satt i gang. endte i hastesnitt pga at det tok for lang tid. om det blir noe neste gang skal jeg ha keisernitt igjen! Det var helt greit, og var oppe å gikk 8 timer etter snittet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå