Gå til innhold

Hvor mange ammer enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor ofte ammer dere?

lillegutt er 1 år og 2 uker. Jeg ammer han morgen og kveld men begynner å føle for å slutte siden jeg er gravid igjen. Men Lillegutt er så innmari glad i puppen så jeg syns det er litt vanskelig!

Noen med gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer, men det er så utrolig lite melk som kommer. Dessverre. Babyen får pupp om morgenen , mens om kvelden har hun ikke ro til å ligge der til eventuelt melk kommer, derfor blitt til at jeg pumper meg på kvelden og gir melk fra tåta ( bare ca 30 ml).Skulle ønske det fantes vidunderkur for å få opp melkeproduksjonen.

Skrevet

Jeg ammer enda, hun blir snart 17 mnd. Har ikke noen gode råd, men tror jeg må reise bort om jeg skal slutte. Hun er veeldig avhengig :-)

Skrevet

Jeg ammer enda min på 22 mnd og er gravid igjen. Det er lite melk igjen tror jeg, men snuppa er fornøyd med å suge likevel. Stort sett får hun litt på morgenen før vi står opp og en gang når hun skal sove på dagen. Det er ikke alltid hun vil ha da. I dag spurte hun etter pupp selv på dagen, og det er lenge siden sist, kjenner jeg. Koste seg så! Og så får hun når hun legger seg om kvelden og det hun trenger om natta. Noen ganger sover hun fra hun legger seg til rundt 06, andre ganger er det ganske ofte... Pupp for henne nå er nok ikke så mye mat, men veldig mye kos og trygghet. Det er det hun trenger påfyll av om natta.

Skrevet

Guten vår er snart 14 mnd og eg ammar om morgonen (han kjem opp i senga til oss ca kl 6, får pupp og sovnar igjen og våknar og forsyner seg litt til og sovnar igjen, i eit par timar før vi står opp), eit par gongar om dagen + om kvelden.

Nesten kvar gong han kryper bort til meg ser han på meg og spør: "bepp?" og drar i genseren min, så eg har begynt å innføre ordet "tomt". Det er så slitsomt å skulle dra fram puppen mange gongar i timen og så suger han seg fast og slepper taket igjen i løpet av to sekund og vil ha meir etter fem minutt liksom. Han får når det er ei stund sidan sist. Det er definitivt mest kos og lite mat, kanskje bortsett frå om morgonen, trur vi måtte stått opp kl 6 viss ikkje han hadde fått litt innabords.

Har dessverre ikkje nokon tips til å kutte puppen, har ikkje hatt hjerte til å prøve å ta den frå han når han er så glad i den. Og så er det jo egentlig ganske koselig med amminga då.

Lykke til vidare i svangerskapet uansett, du finn ei løysing på dette etter kvart. For alt vi veit kan det vere guten din finn ut at han ikkje vil ha meir, i god tid før han blir storebror.

Skrevet

Jeg ammer fremdeles, datteren min er 13 mnd. Men jeg ammer bare om morgenen.

Har ikke noen spesielle råd til deg egentlig, jeg bare sluttet å gi på kvelden, og hun klarer seg godt uten. Om morgeneen blir det litt verre. Dersom jeg ikke er hjemme, er det ikke noe problem, men er jeg det skal hun absolutt ha pupp.

Skrevet

Jeg sluttet for to uker siden, da var han nesten 15 mnd. Hadde da fått bare morgen og kveld en stund og var veldig glad i puppen. Aldri opplevd at han sa nei takk og holdt stort sett på så lenge han fikk. Grudde meg til å slutte, men begynte å bli lei. Er nesten litt fornærmet over hvor lett det gikk! Pappa'n la ham de første to kveldene og tok ham opp om morgenen. På kveldene ble det litt sutring, men ingen ville hyl. På morgenen var det ingen reaksjon i det hele tatt. Tredje morgen fikk han komme i senga som før, jeg var naken sammen med ham og han lette ikke etter puppen i det hele tatt.

Skrevet

Ammer ikke nå. Kan nok være lurt å slutte i god tid før babyen kommer så ikke han blir sjalu når den skal amme.

Tulla mi sluttet selv. Men kanskje det kan være en ide og ta han med på butikken og kjøpe en gøyal melkeflaske og forklare han at han skal drikke melk av den. Når han så vil ha pupp, kan du finne fram den nye flaska og gi han melk av den. Kanskje glemmer han hele puppen..

Skrevet

16 mnd og VEEEELDIG puppeavhengig!!! Banker på brystet mitt og river i klærne flere ganger om dagen, hun kunne sikkert ligget ved puppen hele døgnet hvis hun fikk lov!!! Men; mamma er ond så det blir bare morgen og kveld. Vi skal reise bort en langhelg i slutten av mnd, så da blir det nok slutt tenker jeg!!!!

Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke en baby lenger når de har passert 1 år.. Og 30 ml på flaske?? Trenger da ikke øke melkeprodukjsonen når den tid er kommet at barnet ikke vil ha pupp lenger (noe som tydeligvis ikke er lenge til siden h*n ikke klarer å ligge i ro..)Det regulerer seg jo etter behov og etterspørsel.

Skrevet

Jeg ammet til 15 mnd - for meg passet det bra å stoppe da :) For lillegutt også.

Skrevet

Ja,Lukas er litt over året og jeg ammer enda.

Skrevet

Ammet lillemann til han var 19 mnd. Da sluttet han av seg selv. Det siste halvåret var det stort sett 0-2 ganger i døgnet. Morgen/natt (et definisjonsspørmål) eller kveld.

Skrevet

Poden ble et år i går og får fortsatt pupp.

Gode råd..... tja nei..... Snuppa sluttet av seg selv når hu var 14 mnd.....

Skrevet

Jeg ammer også jenta mi på 1,5 år femdeles. Og hun har ikke tenkt å slutte i hvertfall!! Er kjempeglad i puppen. Men det blir mest på morgenen og etter at jeg kommer fra jobb. Hun har ikke tid resten av dagen, selv om hun nok helst hadde sett at jeg satt med puppen fremme hele dagen, så kun kunne tatt seg en sup når det passet...

Hva med å tandem-amme? Har du tenkt å gjøre det fjummsi?

Skrevet

Hei jenter!

Takk for mange innlegg!

Fint å lese om flere som ammer lenge, føler ingen ammer når barna runder 1 år.

Jeg er bare 3 mnd på vei med nr 2 så det er ingen bråhast med avvenningen. Tandemamming synes jeg ikke høres noe særlig ut, må jo bli mer missunnelse når den nye babyen tar både puppen OG mamma?? Jeg kan jo håpe på at han slutter av seg selv en vakker dag, syns det er litt vemodig å slutte også, vi koser oss veldig med puppe-stundene!

Hilsen HI

Skrevet

Nr. en kan faktisk bli mindre sjalu (har jeg lest da, ikke erfart) når de får dele puppen med den nye babyen i stedet for å bli helt ekskludert.. Men jeg skjønner at du ikke vil det, det blir nok litt ekstra styr..

Skrevet

Hei mammamusa! Ja, tandemamming er ikke fremmed for meg, kjenner jeg. Om det ikke skjer noe som gjør at jeg vegrer meg plutselig kommer jeg ikke til å avvenne henne i alle fall. Jeg kommer heller ikke til å "presse" henne til å fortsette å die dersom interessen avtar, så det blir spennede å se hva som skjer. Det er en stund til termin da, 20. april. Det kan skje mye til da ;o)

Skrevet

Det samme har jeg hørt. Men man må orke tanken på det også, det er helt klart!

Jeg tror det står litt om tamdemamming på www.kellymom.com. Jeg søkte opp "tandem" der en gang mener jeg...

Skrevet

Lillegutt er 13 mnd og her ammes det enno. morgon, kveld og ein gong på etter middagen når vi kjem heim. Kjem nok til å halde på lenge enno, ettersom han koser seg så. og så er det jo så sunt.

Du kan lese om tandemamming i det nyeste ammenytt, finner det på sidene til ammehjelpen.

Skrevet

Har ei jente på 17 måneder som får pupp 3-4 ganger om dagen ennå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...