Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Vi prøver i dag for første gang å legge vår 6 uker gamle datter før oss selv. Nå har hun ligget i ca 15 min uten å gi en eneste lyd fra seg, men jeg tror ikke hun sover. Er det normalt at barn ligger sånn? Virker som om hun har behov for å koble litt av før hun sovner. Er det rart? En ting til. Hun kan klynke til innimellom å bare si "øøø" med en litt sår stemme. Men så er det stille igjen... Hun hadde vel grått mere hadde hun misslikt å ligge der? Er litt hysterisk her, men vil gjerne ha svar fra noen med mere erfaring. Jeg er for å gå inn til henne når hun gråter, men det gjør hun ikke. Kun disse klynkene... Må holde meg selv tilbake for å ikke gå inn. Antakeligvis sovner hun snart, og da er det bare dumt for både henne selv og oss om jeg går inn og hun våkner... Håper på noen svar på mine to spm.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 helt supert om hun kan klare å finne søvnen selv!! Om du er bekymret så kan du gå inn å nusse henne på pannen eller no av og til så hun vet at du er i nærheten!
-carina- Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Høres ut som en veldig god ide å la henne ligge litt for seg selv. Er helt sikker på at hun hadde sagt ifra så du hadde hørt det dersom hun ikke ville ligge der alene. I starten lot jeg heller ikke gutten min ligge alene noe særlig, men oppdaget "plutselig" at han faktisk ser ut til å ha behov for å ligge alene litt i blant. Noen ganger når jeg legger ham kan han ligge våken i opptil en halvtime før han sovner. Men så lenge han ikke gråter så har han det nok helt sikkert godt. Det blir mye inntrykk for de små i løpet av en dag, de har behov for å ligge og slappe av... Så bare nyt det så lenge du får det til, du! )
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Han sovnet de første dagene alene, men har vært umulig i det siste. Er 10 uker!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Dere har nok rett. Skal prøve å slappe av mere jeg tror jeg:) Dette er mitt første barn, og jeg blir litt usikker innimellom.
-carina- Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Sånn er det å være nybakt mor! Er masse usikker hver eneste dag, jeg! Da er det så godt at man kan gå inn på disse sidene her og se at det er masse andre folk som lurer på akkurat det samme! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå