kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Har en gutt på 5mnd, lurer litt på om vi ikke har lyst på en til snart, har alltid hatt lyst på 2 tette, noen erfaringer/tanker???
Only Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Datteren vår var 5 1/2 år før hun endelig fikk seg en lillebror, hadde alt gått etter planen hadde hun blitt storesøster når hun var 3. Men alt gikk ikke etter planen.
2stk trønderguta Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 gutten min er 9 mnd nå, og om ca 6 mnd blir han storebror! da er han ca 15 mnd.. vi planla å få to tette, delvis fordi jeg ikke fikk søsken før jeg var 10, og savnet alltid søsken! det kommer til å bli mye å holde fingrene i, men jeg er overbevist om at det er verdt det!
Gjest Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Har tre barn, disse fikk vi veldig tett. Det er 3 år og 4 mnd mellom den største og den minste. Kjekt, men travelt. Alle er så små at de trenger mye, og på en annen måte enn når de blir større. Synes de "spiser meg opp" til tider, men for all del; det er mest kjekt ser at de har glede av hverandre allerede, og de koser seg sammen. Når vi er på ferier, er det også greit. De har jo alltid noen å leke med! Men vær klar over at det er mye, mye, mye arbeid med så tette...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 her er det 4 år mellom de, og jeg synes det er helt perfekt. Eldste forstår at minstemann trenger mer tid og hjelp. Eldste kler på seg selv og kan passe på minsten som sitter i vippestol mens jeg dusjer etc. Trenger ikke være redd for at hun løfter han opp og holder han feil og behandler han som en dukke.... Hun kan leke utenfor huset litt alene og har hun besøk av en venninne kan de faktisk leke lenge ute alene eller på rommet. De har utrolig stor glede av hverandre allerede. Hun er 4 1/2 og han er 1/2 år. Hun synes det er utrolig moro å holde han, å mate han, å kose med han, bade med han etc - og han holder jo på å le seg ihjel når hun tøyser - og det er sååånn stas for henne å få den responsen. Så for oss er dette helt perfekt.
Luca Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Det er 15 år mellom nr 1 og 2 og 15 mnd mellom nr 2 og 3...akkurat passe syns jeg:-)
Luca Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Ehm, det var sagt med litt ironi det med akkurat passe da..i tilfelle noen ikke skjønte det. De fleste syns vel det er litt mer akkurat passe med et litt kortere mellomriom mellom barna:-)
sajam Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Mellom mine 3 barn er det 12 mnd og 14 dager mellom de to eldste, og 25 mnd og 17 dager mellom de to yngste ) Jeg vil anbefale to tette, de har veldig mye glede av hverandre )
Milj@ Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Storebror er 8 år og lillebror er 6 1/2 mnd..Syns dette fungerer flott hos oss, de har faktisk stor glede i hverandre selv om de er langt fra hverandre i alder
Aga:-) Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 mellom mine tre er det 9 år mellom eldste og den mellomste, og 19 mnd mellom mellomste og yngste. Det er travelt, men veldig morsomt med to tette!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 vi planla nr 2 når eldste jenta var 6mnd, gikk da rundt 4 mnd før jeg ble gravid så det endte med at det ble ca 19-20mnd mellom dem og det passet veldig bra for oss. Så det er bare å sette igang, ikke sikkert det klaffer med en gang heller:)Ser allerede de har glede av hverandre, nå er hun eldste akkurat blitt 2 år og hu minste er litt over 4mnd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå