Gå til innhold

kan man trene mage fordi om mann er gravid??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du!

Blir vel ikke anbefalt å trene mage når du vet at du er gravid..(dette i følge min veninne som er treningsinsttruktør).Ellers kan man trene, kroppen sier vel i fra når det blir for mye, da får du vondt en plass. Men alt med måte da. Du kjenner jo din egen kropp best da. :)

Men ta vare på det du har inni der:)

Klem

jeg ville snakket med en treningsveileder for å få råd! i første del av svangerskapet kan man trene mage, men etter en stund deler magemusklene seg for å gjøre plass til baby, og da skal man ikke trene mage lenger. jeg husker ikke helt når dette skjer.... Ellers er det viktig å ikke løfte for tungt, passe på bekkenet og kjenne etter på kroppen hva som føles ok. Husk å drikke masse. Viktig å trene kjernemusklatur, bekkenbunn og annet som hjelper deg å holde holdningen gjennom graviditeten.

Har lest at man kan trene de rette magemusklene fram til ca. fjerde måned. Ellers kan man trene rygg, bein, armer. Svømming og sykling skal være bra. Man skal helst ikke få så høy puls. (aerobic med mye hopping er kanskje ikke så lurt...??) Benkpress er heller ikke bra. Man skal jo ikke holde pusten noe særlig...Lytt til kroppen din. Gjør det du orker. Får du vondt, så stopp!

Jeg fikk beskjed av min PT at jeg kan trene mage, men ikke med vekter. Dvs at statiske øvelser er det beste. F.eks "planken". Det kommer veldig an på hvor mye mage du trener, det viser seg at for sterke magemuskler heller ikke er bra. Det kan bli vanskelig for magen å "dele seg" når babyen vokser.

Hold deg til statiske øvelser du. Det er bra å trene litt mage, da kommer du mye raskere i form etterpå;=)

Hei! Du kan fint trene magen nå i starten,ikke med ekstra belastning. De rette magemusklene kan du trene frem til starten av 2.tri(dersom kroppen din er vant til å trene dal)

De skrå magemusklene kan du trene gjennom hele sv.skapet,samt den som ligger på tvers,men ikke de rette! Statisk trening av magen kan også være et fint alternativ :-)

Lykke til!

klem fra nesten ferdig fysioterapeut :-)

Annonse

hei,,treningsinstruktøren min var gravid,,å hun trente mage hele svangerskapet,,til hun gikk ut i permisjon,,,jeg tror det kommer helt an på hvor godt trent du er fra før,,er vel ikke å anbefale å begynne når man er gravid,,men er man godt trent å vant til det,,så tror jeg ikke det er farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...