Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #1 Del Skrevet 12. november 2006 Kan jeg spørre her inne hos dere da, eller må man være over 90 kg?? :-) Jeg er temmelig lav, og er derfor temmelig overvektig selv om jeg ikke er over 90kg... Det jeg lurer på er: jeg er i uke 26, og har lagt på meg 10 (!!!!!) kg allerede, og jeg hadde mye å ta av fra før av, så det er egentlig veldig unødvendige kilo... Men er det noen tiltak jeg kan gjøre nå for å prøve å stoppe her, at jeg ikke går opp noe mer? Jeg vet jeg må forandre kostholdet mitt - er litt for glad i søtt, men jeg klarer ikke trene pga bekkenløsning... Og da tenker min dårlige viljestyrke at det har lite for seg å prøve å gjøre noe, bare la kiloene komme, så tar du deg av dem etterpå, men det blir jo sååå mye... Blir faktisk kvalm av å se meg selv i speilet om dagen, liker ikke det jeg ser... Men har aldri vært flink med kosthold og sann: hva er det jeg bør spise, og hva bør jeg ikke spise - hvor mye kan jeg kutte ut uten at det er farlig for babyen i magen?? Velger å være anonym nå, litt flaut og sårt for meg dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7060050-jeg-er-ikke-over-90-kg-men-har-en-veldig-h%C3%B8y-bmi-og-trenger-litt-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 12. november 2006 #2 Del Skrevet 12. november 2006 kan ikke hjelpe deg men harhørt at en ikke trenger å spise mer en vanlig=) et eple ekstra de siste mnd skal vist værenok.. 1 tips.. spis 1 brødskive 4 ganger om dagen og en oki posjon middag.. altså 5 måltider.. prøvå kutt nedpå godis ogta en gullrotellereplt,druer, apelsin istedefor.. vansklig..og hold deg til sokker fri brus.. mitt råd=?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7060050-jeg-er-ikke-over-90-kg-men-har-en-veldig-h%C3%B8y-bmi-og-trenger-litt-hjelp/#findComment-7062167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
doffine Skrevet 12. november 2006 #3 Del Skrevet 12. november 2006 Du er hjertelig velkommen her inne:-) Det er ikke riktig overskrift til dette forumet egentlig.. Det er debatt om det skal hete bmi over 30 eller noe.... Det er mange som er lave og har ekstrem høy bmi selv om de ikke veier 90 kg. Ingen damer burde slanke seg under svangerskap... Legge om kostholdet er alltid bra for alle, og det kan du gjøre:-) Kutt ut noe så enkelt som smør på brødskiva, drikk vann istedet for sukkerdrikker, Spis lite og ofte, og velg gjerne magert alternativ. Håper cam74 svarer, for hun er kjempeflink til å forklare. Hun er super når det gjelder å forklare saker her inne:-) Men et sundt normalt kosthold kan hjelpe.... Jeg er selv enda ikke gravid, men jeg er en prøver og driver nå vekttap via GR. For meg er det det eneste som funker her i hus. Jeg kan spise alt jeg vil og vil jeg ha usunne saker kan jeg spise det også, men i mndre mengder. Håper du fikk noe nyttig svar av meg:-) Masse lykke til videre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7060050-jeg-er-ikke-over-90-kg-men-har-en-veldig-h%C3%B8y-bmi-og-trenger-litt-hjelp/#findComment-7062214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #4 Del Skrevet 13. november 2006 takk for svar begge to! Jeg skal begynne i dag med mitt sunnere og bedre liv! (og nå skal jeg klare det - er skikkelig motivert) Tenkte faktik på å melde meg på greterode etter at jeg er ferdig med å være gravid, og den første tiden med amming er over, så det kan bli spennende. Men jeg håper på å klare å ikke gå opp mere nå før fødselen, så dere må bare krysse fingrene for at viljestyrken min er sterk nok!! :-) Jeg blir nok å finne her inne framover da - i søk etter inspirason fra dere flinke damer! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7060050-jeg-er-ikke-over-90-kg-men-har-en-veldig-h%C3%B8y-bmi-og-trenger-litt-hjelp/#findComment-7063946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cam_gutt_4_6 Skrevet 13. november 2006 #5 Del Skrevet 13. november 2006 Hei HI, Jeg og sneipen har tatt fatt i problemet og har meldt oss på Grete Roede kurs nå mens vi er gravide. Målet er å unngå vektøkning i svangerskapet! Vi er begge i uke 12, og har hittil tatt av 2-3 kilo på 2 uker. (Dette kommer til å roe seg ganske kraftig ned, siden det ofte er vann som går i starten, og at magen etterhvert begynner å veie litt!) Jeg spiser 1900 kalorier om dagen, og legger ved en oversikt over hvorda jeg får dem i meg! Frokost: 2 skiver a 30 gram med 20 gram magert eller vanlig pålegg, varier! Lunsj; 3 skiver a 30 gram med 20 gram pålegg på hver Mellommåltid: 1 skive og pålegg, (samme gram-mål) Middag; 225 gram fisk/kjøtt eller fugl og 225 gram potet eller 150 gram pasta eller ris + selvfølgelig masse grønnsaker eller salat. Kvelds: 2 skiver med pålegg. I tillegg spiser jeg tre frukt og tre melkerasjoner. ( 1 rasjon er 1,5 dl melk (skummet, biola, eller lett), eller lett yoghurt (sans eller biola, anbefaler ikke Yoplait, siden de har aspartam)) -Bruker også Havregrøten fra Quaker i steden for frokost og kvelds av og til, og varierer med frokostblandinger (Gjerne Go'Dag Blåbær eller en av de andre smakene) Ellers tillater jeg meg litt snop 1 dag i uka, men det må være ganske begrensende mengder. (skal egentlig være 300 kalorier) Med andre ord, du bør ikke kutte ut noe av den sunne maten, men hvis du klarer å redusere søt-hungeren, så hjelper det veldig! Det fine med å spise 5-7 måltider om dagen er at man unngår å bli stup-sulten, og da kommer ikke søt-hungeren så lett. Det er viktig for både deg og knøttet å få nok næring, men ingen av dere har noe behov for søtt for tiden, så hvis du virkelig vil, så er jevn tilgang på sunn mat den enkleste måten å gjennomføre dette på! Ta ett skritt av gangen, og ikke la deg knekke seg om du feiler innimellom! -Det gjør vi alle! (Se GR inleggene fra meg og sneipen!) Du klarer akkurat det du vil, og du er velkommen til å trene viljen sammen med meg her inne iallefall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7060050-jeg-er-ikke-over-90-kg-men-har-en-veldig-h%C3%B8y-bmi-og-trenger-litt-hjelp/#findComment-7064945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå