Gå til innhold

Privat utredning/behandling !? (noe av det samme som på "slitere")

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer å fortelle oss om, eller som er i lignende situasjon som oss?

Vi vurderer dette alternativet da legen vår ikke tar oss på alvor.

Nesten bare så han "flirer" av oss, og sier prøv igjen, dere er jo så unge !!

(Har hatt to SA i 3.mnd begge to)

Føler at det er et slit å dra til legen.

Det eneste han har gjort det er å ta noen blodprøver. Det er da ikke normalt ? Han burde jo ha henvist oss til gyn. eller lignende også vel ?

Vi har, som dere sikert ser, prøvd i 24 mnd nå.

Og vi merker det veldig på kroppen/psyken.

Hva kan det være som er galt, hvorfor ikke oss, osv.

Hvordan ta kontakt med privat klinikk, hva er prisen på utredning/behandling, noen form for aldersgrenser ?

Takker få forhånd jeg.

Mvh

Fortsetter under...

hva med å ønske en annen lege hvis du går på et legesenter med flere leger? eller rett og slett bytte lege?? er viktig å stole på legen sin.. har en venninne som opplevde akkurat d samme som dere, legen omtrent ble sint når de kom. en dag ringte hun legesenteret og måtte ha en akutt-time hos en annen lege, d fikk hun og ble sendt rett på sykehus med cyster på eggstokkene.. Nå sier jeg ikke at du har d, for all del, men d er KJEMPEVIKTIG å bli tatt på alvor av legen sin.. Og tenk på at når d en gang lykkes for dere så er den samme lege du skal til m barnet ditt!!! så hvis dere kan, er d kanskje en ide???

de fleste private gynekologiske klinikker tar imot pasienter selv uten henvisning, hvis ikke så fortell hva d er som skjer og hva dere har opplved så kanskje de tar imot likevel.

syns dere hadde en respektløs lege som dere ikke skulle behøve å være avhengig av..

lykke til og STÅ PÅ!

Hei.

Det er bare å bestille time på privat klinikker. Jeg var i dag hos en privat gynekolog, og betalte kr.900 (i Stavanger). Da fikk jeg GU med ultralyd,blodprøver for å sjekke hormoner M.M. og masse gode svar!!!!

Jeg sluttet på p-pillene i juni og orket ikke å gå å lure på om jeg har eggløsning, kan jeg få barn, er alt ok med meg..... Har prøvd med egløsningtester i 2 mnd. uten å ha fått noen positive. Det gis ikke noen form for behandling før man har prøvd å bli gravid i 1 år, men det var det som måtte til for å få meg til å slappe av. Det var pga. at jeg har litt uregelmessige og lange sykluser jeg valgte å gå. Og skal tilbake til sommeren visst jeg ikke blir gravid. Kunne se ut som om jeg har en mild form for PCO?

Idiotisk at legen din ikke har mer respekt for en "prøvenede" kvinne. De aner sikkert ikke hvor sårbare vi er, og verre må det være for deg som har hatt 2 SA i 3 mnd.

Ring i dag. Og masse lykke til. Føler med deg!!!!!!!!!!

Kos og klem

Hei :-)

Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg akkurat det samme som Olinebrumm: Bytt lege! Det er faktisk veldig viktig at man føler seg komfortabel med fastlegen sin. Er sev ikke særlig glad i leger, men har nå fått en veldig grei fastlege som tar meg på alvor. Har ikke prøvd ike lenge som dere, men fikk for noen år siden påvist pco. Var hos lege idag pga oppfølging for noe annet. Sa da at vi har begynt prøving, men ikke fått resultat ennå. Fikk henvisning til GU i Hammerfest med en gang. Han mente det var best jeg dro dit til noen som har peiling og kan hjelpe. Det går jo som du sier ut over psyken etterhvert når man ikke får det til.

Be om å få bytte lege du, hvis det er mulig da. Bestill time hos denne legen og fortell hvordan du har det, hvor lenge dere har prøvd, og at dere nå vil ha hjelp. Er ikke sikker på hvor gammel du er, men synes ikke legen har noe med å bedømme om du er gammel nok eller ikke. Hvertfall ikke så lenge du er myndig, og det regner jeg med du er ;-)

Ville prøvd dette før en eventuell privat utredning, med tanke på økonomi...

Lykke til!

Hei hei damer ! :)

Ble så glad da jeg så at noen hadde svart meg !

Jo, nå skal dere få høre :P

Jeg har egentlig ikke noe "behov" for å bytte fastlege, men hun er ute i langtidspermisjon. Jeg har aldr vært hos henne før da jeg ikke har pleid å gå mye til legen. Så hver gang jeg nå har ring legekontoret for å få en legetime så må jeg gå til en turnuslege.

Og alle de forskjellige jeg har snakket med hittil har sagt det samme.

"prøv igjen, dere får det nok til etterhvert"...

huff. Ikke så lett å forklare etter en lang dag men. :P

Og når jeg har hørt etter om det er mulig å bytte fastlege så sier de at det ikke er noen ledige. Derfor vi føler at vi er litt "på viddene" her !!

Vi bor på et lite sted også, så legekontoret har vel mye å gjøre.

Ikke at dette er noen uskyldning for at de skal være "frekke" mot oss.

Nå har vi hvertfal fått henvisnig til gynekolog, så jeg får avvente og se hvilke resultat vi får der. Litt skummelt å tenke på at det mest sannsynlig er noe galt med en av oss, men samtidig godt å få noen "endelige" svar.

Huff, dette ble sikkert litt rotete, men jeg takker alle som har svart ! :)

Dette med økonomien er vanskelig med tanke på privat utredning, men om dette blir det "eneste" alternativet for oss, så skal vi nok skviseut penger der det er mulig. :P

Ha en fin kveld ;-)

Mvh

Hei på deg!

Jeg føler med deg som ikke får forståelse fra legene du er hos. At dere er unde endrer vel ikke ønsket om å få barn akkurat nå. Jeg var hos legen min da jeg var 22 år, rett før vi begynte å prøve, og han sa at det bare var å starte å prøve, jeg var gammel nok i masse vis! :-)

I januar er det to år siden jeg sluttet på p-pillene, og nå har vi begynt utredning. Samboeren min ble henvist til urolog av legen sin, og urologen henviste meg videre til gyn, en privat viste det seg. Jeg har vært der en gang bare, men fikk svar på mase og de gjorde en del undersøkelser (se innlegg jeg har lagt inn istad). Det kostet 600 kr såvidt som jeg husker, men de pengene er det vel verdt! Jeg føler at noen tar oss på alvor og vi får all informasjon vi ønsker, samt at vi blir henvist videre som den største selvfølge!

Stå på videre, og gå gjerne til en privat gyn dersom dere har råd til det, det er virkelig verdt det! :-)

Annonse

Tusen takk for svar, spirevipp ! :)

Og takk for medfølelse.

Privat gynekolog har vi råd til, men jeg tenker også litt leger enn som så.

Om det skulle bli nødvendig med prøverør osv. Da vil dette bli utrolig dyrt for oss som er studenter.

Sambo går sykepleie og jeg hjelpepleier. :)

Men vi SKAL ha barn, koste hva det koste vil !! ;)

Lykke til til alle sammen.

Håper det klaffer for alle her, og at hele denne "generasjonen" blir flyttet over på 1. Trimester !! ;)

Ha en fin kveld!

Heisann :-) Jeg har svart inne på sliterne med hva jeg har betalt i det private og sånn. Anbefaler alle å utredes i det private hvis dere ikke blir tatt på alvor. Er ikke dyrere det enn å gå tilbske igjen og igjen til en gyn som ikke hjelper dere!

Dere har rett til utredning. Bytt lege. Leger som ikke tar folk på alvor er verdiløse og burde ikke ha fått lov til å praktisere. Jeg syns nesten de ikke burde fått gå løse engang jeg da...... har hatt min del av møkkaleger for å si det sånn.

Bare si du vil ha utredning, så har han bare å sende en henvisning til gyn. Krev å bli tatt på alvor. Legene er her for deg, IKKE omvendt!!!!!!

Krev hjelp. Det har du rett på ;)

Lykke til!!!!

Hei!

Vi har prøvd i halvannet år, og hadde en MA i juni. Derfor gikk jeg til privat gynekolog i september. Men hun sa at man begynner "på nytt" hver gang man blir gravid, slik at jeg derfor hadde prøvd kun i 3 mnd... Jeg ble ganske skuffet, trodde jeg skulle bli utredet da, siden vi hadde prøvd lenger enn ett år.

Siden du har vært gravid to ganger har du jo ikke problemer med å bli gravid. Du har nok bare vært veldig uheldig :( Tror ikke det heter habituell abort før man har mistet 3 ganger etter hverandre. Og hva skal de lete etter om det ikke er noe feil med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...