Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #26 Skrevet 14. november 2006 Hva mener HI med at du er kristen, har du et personlig forhold til Jesus Kristus, tror han døde for deg, og stod opp, at du er en tilgitt synder og at Han en dag skal komme tilbake og dømme levende og døde? Er du åndsdøpt, taler i tunger og har Den Hellige Ånd som din veileder? Eller er du "bare" døpt og konmfirmert og håper dine gode gjerninger og et og annet kirkebesøk skal hjelpe deg å komme innenfor "himmelporten"?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #27 Skrevet 14. november 2006 Jeg synes å lese av innlegget ditt at du tror du er en "bedre"troende enn meg. Jeg er født og oppvokst i en kristen familie. Mor er prest (og vi er fakisk FOR kvinnelige prester også!!!) Jeg går i kirka litt oftere enn folk flest, men jeg tror på en Jesus som vil at alle mennesker skal få være en del av hans rike.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #28 Skrevet 14. november 2006 For Kjærlighet, Mot fordømming, senk skuldrene og tenk med hjertet, dommen tar eventuelle høyere makter seg av - det er ikke vår oppgave.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #29 Skrevet 14. november 2006 Jeg sier ikke at din mamma er slik men, mange prester i den norske kirke tror ikke på Jesus Kristus. De er mer opptatt av det sosiale enn av sjelers frelse. De er bundet av ritualer og er religiøse. De leser Bibelen på "sin egen måte" og utelater det som ikke "passer". De utelater å preke om synd og dom og helvete og lar "la småbarna komme til meg " være det som går igjen i alle samenhenger. Bibelen er ikke til for å plukkes fra hverandre, det står faktisk noe om de som legger til eller trekker fra noe i Bibelen. Jeg er ikke mot homofile, men i mot de homofile åndsmaktene som plager dem. Jeg er ikke i mot mennemsker, bare i mot satan og hans gjerninger. Jesus vil at menneskene skal leve i frihet ikke bundet av åndsmakter.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #30 Skrevet 14. november 2006 Må jo ta i betraktning at vi lever i 2006 også da, og ikke i år 100.
sjokoBolla Skrevet 14. november 2006 #31 Skrevet 14. november 2006 Kristne er ikke bedre enn alle andre, men av og til skulle en tro at de tror det selv. Hvordan kan man være mot homofili? At en er homofil er jo ikke noe en bestemmer selv, og av den grunn bør ikke viss grupper - som kristne - støte de ut, de som liksom skal være så for nestekjærlighet osv. Derfor mener jeg at DE KRISTNE som har et så snevert syn at de er imot ting som folk ikke kan bestemme selv burde tenke seg litt mer om.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #32 Skrevet 14. november 2006 Det som står i bibelen er ment for å hjelpe oss mennesker til å leve sammen i kjærlighet. Bare tenk gjennom DE 10 BUD. Og tenk på at hvis alle hadde fulgt disse så hadde det aldri vært krig i verden. Vi hadde så og si levd i paradis og alle hadde hatt nestekjærlighet. Så synd at det er blitt umoderne å være kristen og moderne å være homofil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå