Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 ...Hvordan kan du i såfall være det og samtidig være et godt menneske?
Gjest Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 jeg lurer på hvorfor du har postet dette spm inne på småtroll 0-1 år ? hvor er sammenhengen ?
♥maxen min♥ Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Var vel kanskje litt feil å skrive det her?? Spør på kranglesiden du..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Disse menneskene skal jo oppdra sine barn...Hva lærer de dem da? De har jo småtroll!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 ta dette på kranglesiden, passer nok bedre !
Gammelamazon Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 He, he, ute etter å provosere? Sannsynligvis kommer det ikke noe fornuftig ut av å gå inn i denne debatten, men here we go... Jeg er kristen og mot homofili, ja. Dermed ikke sagt at det er et standpunkt jeg syns er spesielt enkelt. Dermed ikke sagt at jeg syns homofile er ekle. Dermed ikke sagt at jeg dømmer homofile nord og ned, og ikke kan omgås dem. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan leve med at andre i menigheten og samfunnet ellers har andre meninger enn meg. I motsetning til hva veldig mange ser ut til å tro. Og sånn tror jeg nok det er ganske mange andre kristne enn meg som har det. Problemet med homofilidebatten syns jeg er denne polariseringen - alt er veldig svart-hvitt. Enten er man det gode medmennesket som syns homofili er greit, eller så er man den kalde og konservative mørkemannen som vil stenge homofile ute i kulda. Om definisjonen på et godt menneske står og faller på om man mener homofili er rett eller galt, er jeg nok ille ute. Jeg håper likevel at jeg kommer de rundt meg i møte på en god måte - selv om jeg ikke er enig i alt de måtte mene. Det var vel det jeg hadde å si i den saken, tror jeg;-) Kommer ikke til å fortsette en langvarig debatt på dette!
Gammelamazon Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Og ja, hadde nok passet bedre på kranglesiden, dette. Hi, hi, dumme meg som biter på;-)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Det er så utrolig bra å si at man er "i mot" homofili...det er jo like dumt som å si at man er "i mot" at det regner!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Jeg er faktisk i mot at det regner også jeg...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 jeg tror homofili er en hjerneskade, ikke at man er hemmet osv. jeg liker homser, har ingenting i mot de, men tror at det er en slags "feilkobling" ja !
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Jepp jeg er kristen. MOT homofili? NEI. Herregud, er vel det samma det vel, om en person foretrekker mann eller kvinne, innover eller utovertiss........ Det viktigste er at to mennesker er glade i hverandre og er lykkelige. Tilogmed jesus skjlønner det.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Tror faktisk kristne som er som deg "anonym" er veldig bra mennesker...Du har forstått mening med Jesu ord, nemlig nestekjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #14 Skrevet 12. november 2006 I min bibel (nynorsk utgave) står det at ; "Menn som ligg med menn er ein vederstyggelegheit for Herren". Det er Guds ord det.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 hehe tror du virkelig at gud eller jesus har skrevet bibelen ? tror dere virkelig på det ? har dere ikke fått med dere historiene bak bibelen ? det er jo bare tull alt sammen...latterlig..
LivetErEnLek Skrevet 13. november 2006 #16 Skrevet 13. november 2006 Anntar at du ser på alt som står i bibelen som guds ord, og derfor er for steining av kvinner som driver hor, dreping av de som jobber på hviledagen, brenning av trollkvinner, forbud mot at dverger og kvinner blir prester, ofring av dyr og andre festligheter. Eller er det du som velger hva som er guds ord eller ikke i dette virvarret av påbud/forbud?
sjokoBolla Skrevet 13. november 2006 #17 Skrevet 13. november 2006 Veldig bra sagt stella polaris Selv er jeg mer FOR homofile og MOT kristne. De tror de er så forbanna mye bedre enn alle andre. Og om man vil være kristen eller ikke er faktisk noe man velger, det er ikke homofili.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #18 Skrevet 13. november 2006 Så kristne er så forbanna mye bedre enn alle andre.. Skulle likt å møtt de kristne du kjenner kjære sjokkis. Homofili er ikke naturlig for meg, men aksepteres selfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #19 Skrevet 13. november 2006 Nei, for hvis det hadde vært naturlig for deg, da hadde du jo vært homofil selv. Tror ikke det er naturlig for de homofile å være hetro, men ser jo ikke at de hetser oss av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #20 Skrevet 13. november 2006 Uansett hva alle folk mener om det så står det i bibelen at homofili er en synd. Enkelt og greit! Tror det er mange som er i mot homofili men tør ikke å si det høyt for da er de "kalde mennesker uten nestekjærlighet". Og dette pjatte om at det er naturlig er jo ivertfall helt feil. Naturlig er selvfølgelig mann og kvinne sammen.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #21 Skrevet 13. november 2006 Skal vi ta dette bokstavelig fra bibelen må vi også mene at alt det andre i bibelen må tolkes slik som det står også. Det betyr at vi skal steine nabon hvis han har rappa geita vår, selge datra hvis en kis fra nabobyen har nok penger, og selvfølgelig er av bra familie, og selvsagt skal alle kvinner tie i forsamlinger. Da kan de iallefall ikke være lærere eller prester gud forby!!! Skal du komme drassende med at det står i bibelen må tenke litt lenger eller rett og slett TI KVINNE!!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #23 Skrevet 13. november 2006 Først av alt, siden detter spm er komt opp, må den anonyme HI som skrev dette, være veldig på søk etter hva kristne mener. Har du ingen kristne venner om du kan spør eller tør du ikke? Er du lesbisk/homofil selv kanskje? Og til SjokoladeIs: Du er bråtøff og er i mot kristne, men ikke homofile... Morsomt sagt hahaha, du deler opp i store grupper! Visste du ikke at der finnes homofile kristne?? Liker du dem? Og de som synes kristne er overlegne, er usikre og vet lite! Ett kristen menneske gjør av og til like mye feil som en "hedning", les ikke-kristen, :-), men den store forskjellen er at vi har troen i behold. En trenger ikke gå i kirken hver søndag for å opprettholde ett godt kristenliv. Si meg SjokoladeIs og Anonym HI: Går dere i kirken i begravelser? Søker dere kirken når triste ting skjer som bilulykke eller lignende for nære kjenninger/familie? Er dere døpt i kirken? Konfirmert i kirken? Gift i kirken? Julaften på familiegudstjeneste? Hvis dere svarer ja på ett av disse, lurer jeg på hvorfor dere går der når dere er så i mot alt?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #24 Skrevet 13. november 2006 er ikke i mot homofile, bare kristne halleluja
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #25 Skrevet 14. november 2006 Jeg starta dette innlegget og vil gjerne svare deg på det du spør om. Nei, jeg er ikke lesbisk selv, men greier faktisk og ha empati med dem som er det. Ja, jeg går i kirka veg store anledninger, og er forsåvidt en kristen selv, så du har gitt meg egenskaper jeg ikke har. Jeg er KRISTEN faktisk, tenk på det!!! Likevel er jeg fryktelig opptatt av at kristne som fordømmer homofile er lite atraktive og gode mennesker. Det er ikke jeg som er mot alt, jeg er jo for at alt skal være bra jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå