Gå til innhold

å PUSSE tennene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ettåring som har 4 tenner.

Men jeg får ikke til å pusse dem.

jeg har litt tannkrem på tannkosten, og så hun gaper så vidt opp, men så snart jeg vil pusse de små tennene kniper hun igjen og vrir seg bort.

Nå blir det vel ett vist belegg på tennene hennes også, til tross for at de er små, og det bekymrer meg at jeg ikke får pusset de ordentlig.

Bekymrer jeg meg unødig?

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg gjør med tulla vår på 8 mnd. er å ha henne på hofta i en slynge, sånn at hun ser oss i speilet. "Pusser" mine egne tenner litt med hennes tannbørste, så pusser jeg hennes litt, og så tar jeg mine igjen. Gaper høyt - og hun hermer og gaper masse hun og. Skryter masse av henne så lenge jeg får ha tannbørsten i munnen hennes. Jeg lar henne også leke med tannbørsten selv, både i forbindelse med tannpussen og ellers i løpet av dagen. Innbiller meg at det er lettere for henne å godta at jeg styrer inni munnen hennes med noe hun kjenner til fra før.

Da vi begynte med tannpuss, så brukte jeg en av de myke gummibørstene en trer på en finger. Det gjorde at jeg hadde full kontroll på hvor i munnen hennes børsten var, og jeg unngikk å stikke den for langt bak sånn at det blei ubehagelig. Gikk over til "vanlig" (den 0-2 børsten med bitering i stedet for vanlig skaft, tror det er Jordan som produserer de) tannbørste etter at hun hadde fått lekt litt med den, spist litt på den og blitt kjent med den uten at jeg holdt i den.

Vet ikke om dette er til hjelp for deg, men håper du finner ut av hva som fungerer for dere!

Når det gjelder det belegget, så vet jeg ikke om det er noe å bekymre seg for. Hva sier de på helsestasjonen?

Skrevet

Her bruker vi to tannbørster. Snuppa får den med bitering på og så tar vi voksne den som kan tres på fingeren. Så synger vi og børster tenner. Det fungerer kjempeflott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...