Gå til innhold

Hjelp, streptokokker

Anbefalte innlegg

ante ingen fred og ingen fare da de sendte inn urinprøven min til dyrking forrige uke. Hadde positiv u-stix på leukocytter. Så ringte legen meg i går og sa at jeg ikke måtte være redd, men jeg har fått påvist

Beta hemolytiske streptokokker. Den bakterien det var så mye skrevet om i sommer.... Så nå går jeg på antibiotika og må ha antibiotika under keisersnittet også. Lett å si at man ikke skal være redd gitt...Men takk og pris for at de fant ut av det ihvertfall...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7058789-hjelp-streptokokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg leverte bare en urinprøve. Hvis man bærer på bakterien under fødselen vil visstnok halvparten av barna bli smittet. Satte meg ned å leste alt jeg fant.. Enig med deg. Be om å få tatt prøven. Det er jo en enkel greie for dem å sende inn en urinprøve..

Har ikke helt fått med meg hva disse streptokokkene er jeg... Hva gjør de, og hvorfor er de farlige for barnet?

Hvorfor tester de ikke for det automatisk hvis det er så ille å ha det, det lurer jeg på! Mye med helsevesenet man ikke skjønner gitt...

Ja, jeg også skjønner ikke hvorfor de ikke tester det automatisk. Vet ikke så mye om det jeg heller, men fant litt på nettet...Det er noe med at Folkehelseinstituttet har bedt om at leger ikke tester kvinner som ikke er i risikogruppen. Det var visst ikke stor risiko...

Prøven jeg tok viste ihvertfall urinveisinfeksjon med disse bakteriene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...