Gå til innhold

noen som har bakovervendt livmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk høre for noen år tilbake at jeg hadde bakovervendt livmor, og har lest her inne at livmoren kommer senere opp da.....stemmer det? Hvilken uke kjente dere livmoren? vokser den senere når den er bakovervendt? Har dere fått målt fundus mål ( hvis dere har det, lurer jeg på hvilken uke dere er i og hvor stort mål dere hadde)???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor uten at det er noe annerledes hverken den ene eller den andre veien, tror jeg. Legen mener jeg er som alle andre med "normal" livmor. Jeg hadde symfyse-fundusmål helt på midtstreken på journalen i uke 12 (Var det 15 cm, tro?) Nå er jeg i uke 17 og magen syns godt allerede. Det sies også ofte at vi med bakovervendt livmor har trege fødsler. Det stemte deffinitivt ikke i mitt tilfelle sist. Fra jeg kjente veer til junior var ute tok det 1 time 45 minutter. Fra jeg kom inn på sykehuset tok det 45 minutter før han var ute. Og alle på fødeavdelinga sa jeg måtte regne med å reise hjem igjen fordi riene hadde holdt på så kort tid og fordi de regnet med at jeg kom til å ha en treg fødsel. De ombestemte seg da de målte 7 cm åpning etter kort tid på sykehuset.

Jeg tror det er veldig individuelt alt det der med bakovervendt livmor. For noen kommer sikkert livmoren opp senere enn andre, men sånn er det jo også uavhengig av om livmoren er "normalt" plassert.

Skrevet

Hei

Har bakovervendt livmor og er ganske stor og ble det fort.

Mine SF-mål følger ukene mine ca.

Altså i uke 21- mål 21

i uke 16- mål 16 osv

Skrevet

hei

jeg har bakovervendt livmor. fikk mage sent, virker som den kom litt over natta. definitivt ingen treg fødsel med førstemann, 5 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...