Gå til innhold

sykemelding i permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det? Noen som vet hvordan det funker? Får far i tilfelle fri da? Blir permisjonstiden forlenget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt... dette lurer jeg også på!

Skrevet

Vår datter er innlagt på sykehus. I den kritiske fasen var begge sykemeldt. Nå er bare jeg sykemeldt. Permisjonen begynner ikke å løpe før hun er frisk. Altså blir den utsatt. Vet fra en far på jobb at han ble sykemeldt da kona var syk. Dette for å ta seg av barna.

Skrevet

Jeg skal opereres nå og blir sykemeldt noen uker i etterkant. Når jeg er sykemeldt fra min permisjon overtar pappaen permisjonen i den aktuelle perioden. Så permisjonen blir ikke utsatt.

Skrevet

Ser det er forskjellige måter hvordan dette kan gjøres på. Så jeg ville ringt trygdekontoret og forhørt meg hvordan de ville gått fram i mitt tilfelle...

Lykke til!

Skrevet

Det skisseres forskjellige situasjoner her, men det av henger av hvem som er syk.

Er barnet innlagt på sykehus kan det søkes om omsorgspenger eller hva det heter, en slags sykemelding hvor permisjonen stopper å løpe i perioden barnet er innlagt. (permisjonen blir "forlenget")

Er mor syk og ikke istand til å ta seg av barnet, kan hun bli sykemeldt og far overtar permisjonen Dette krever at legen bekrefter at mor ikke er i stand til å ta seg av barnet.( Det vil si at far tar mer av den totale permisjonen uten at mor går ut i jobb)

I utgangspunktet så får man ikke sykemelding på andres vegne. Dvs at det ikke er sånn at far skal sykemelde seg for å ta seg av mor/ barn når mor er syk. det riktige er altså at mor blir sm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...