2_TETTE Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hei Vi har gode leggerutiner på vår 13 mnd gammel sønn. Han legger seg kl.19 hver kveld og sover til kl.06 ca... I dag sov han 1 time på dagen (pleier å sove litt mer), og han har vært med besteforeldrene i Frognerparken i dag. Den siste timen har han vært sutrete og gnir seg i øynene heele tiden og vi bytter på å leke med han og underholde han, men vi skjønner at til kl.19 er nok ganske umulig. Hva gjør dere? Er så redd han skal stå opp kl.05 liksom noe han av og til gjør. Ville der lagt han nå? Tillegsspørsmål: Han har i noen uker nå våknet 04.30 HVER natt og gråter til han får melkeflaske. Da sovner han med en gang igjen. Men dette er helt nytt. Han begynte å sove hele natten gjennom fra 4-5mnd han. Vil ikke fortsette med det.. slitsomt Noen råd? Skal sies jeg er gravid i 6mnd derfor jeg er litt ekstra sliten selv
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 JA! Legg han Vi har det sånn sjøl, og det nytter bare ikke å underholde lenge nok når DE har fått nok! Og, melkeflaske trenger han hvertfall ikke lenger! Så stopp før han blir altfor avhengig! Har han begynt i barnehage eller noe nå? Dattern vår sover kjempe urolig plutselig etter hun begynte å barnehagen! Mye inntrykk... høyt tempo... har hørt at de kan begynne å sove urolig igjen da. Noe hun gjør! For hun har sovet hele natta siden hun var 4mnd. Hege
Frk Jørgensen Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Hei 2 tette! Jeg har også to tette. 15 mndr mlm, 2 og 3 år gamle nå. Du trenger å sove, det skjønner jeg godt. Helt enig med hun over: det nytter ikke å holde de lenger oppe hvis de holder på å stupe av trøtthet. En regel hos oss har vært: søvn avler søvn. (når de er så små). Det å holde de oppe når de er stuptrøtte kan altså føre til at de sover dårligere og våkner oftere, er min erfaring. Når det gjelder flaske på natten: fristende å fortsette for å få nattefred, men dere må bare slutte med det. Hvis dere fortsetter etablerer vanen seg ennå mer og det blir verre å slutte. Lykke til med to tette, du har mye slit men mest glede i vente!
Aga:-) Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Det funker veldig greit for oss å legge tidligere, virker som han sover bedre da enn hvis han legger seg seint. Og du, du burde virkelig slutte med melkeflaske altså- utrolig skummelt for tennene!
Aga:-) Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Legger også til at det er superstas med to tette, 19 mnd mellom mine. Gled deg, og sov når du kan, hver gang anledningen byr seg:-)
2_TETTE Skrevet 12. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2006 Takker for svar:) Mange fine råd her. Han sover godt i senga si nå. Brukte litt tid for han var nok litt overtrøtt men sov før syv iallefall. Han har gått i barnehage i over 3 mnd, men syntes han sover bedre i uka enn i helga. I barnehagen sier de han sover 1,5 til 2,5 timer om dagen. Det er mer enn han gjør hjemme i helgene. Er det for mye å sove om dagen i uka? Vi skal prøve å kutte ut melka fra i natt...tvi tvi... Skal vi bare sitte hos han da? Han kan da holde seg våken fra 04.30 og helt til vi skal stå opp så jeg får vel bare legge meg tidlig i kveld. Må på jobb også så..... Noen flere tips for å få han til å sove lenger en 05-06??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå