Gå til innhold

Litt mange "romkamerater" på Ahus ?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 22 april, og er veldig i tvil mht valg av fødested. Jeg har valgt Ahus, siden det ligger nærmest bosted, men har skjønt at der må man belage seg på å dele rom med mange på barsel. Skrekken er å, i den mest sårbare tiden etter fødselen, ligge tett på 4-5 andre mødre med sine babyer, og rommet fullt av partnere og evt. søsken, mesteparten av døgnet. Dette høres forferdelig ut !!

Med førstemann valgte vi ABC, og fikk ikke bare enerom, men var stort sett de eneste på avdelingen i de to dagene vi var der. Det var helt fantastisk, men denne gangen vil jeg ha smertestillende, så ABC er ikke aktuelt.

Noen med erfaring fra Ahus som kan si noe om dette ? Er redd eneste alternativ er å dra hjem rett etter fødselen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7058129-litt-mange-romkamerater-p%C3%A5-ahus/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Delte rom med tre andre. Det var ikke noe problem med partnere og søsken, men syntes det var slitsomt at jeg var redd babyen skulle forstyrre de andre. Når en skrek begynte o de andre og. Så det ble mye gåing i gangen. Dro hjem etter en natt. Men har valgt Ahus denne gangen og!

• 3 uker senere...

Jeg var veldig heldig og fikk alenerom, var ikke saa mange som foedte akkuratt da. Mannen min fikk ogsaa vaere der. Følte ikke noe behov for å være der så lenge jeg da...fødte om natten ble den dagen og over til neste natt fordi jeg måtte vente på lege.

Men de strekker seg så langt det lar seg gjøre, så du må bare si ifra hvis du ikke får nok hvile. De finner nok et vis på å tilfredsstille deg på best mulig måte. Lykke til videre.

Skal også føde på Ahus. Fikk omvisning på barsel da vi var der på kurs. De har firemannsrom der. Og to enmannsrom. Men det er først og fremst forbeholdt dem som har hatt en komplisert fødsel og trenger litt skjerming. Men er du heldig, er de ledige og da kan man få ligge der til det kommer noen som trenger rommet.

Da vi var der, var det utrolig stille inne på barsel. Trodde det skulle være masse skriking, men det virket veldig rolig og fredelig der, noen mammaer og pappaer som trillet babyene sine i gangen.

Inne på 4mannsrommene er det gardiner som kan trekkes for hver seng, så man har littegrann privatliv. De fleste går visst ut til et stellerom for å skifte på babyen, og det finnes bleier og tepper og klær til babyene, og man kan bare hennte det man trenger.

• 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Fikk ikke plass på UUS og ble henvist til AHUS. Lå ett døgn på to manns rom etter første fødsel, og selv om kun mann og barn kunne komme på besøk er det det værste jeg har vært med på, og holdt på å sette babyen i vrangstrupen da jeg hørte at AHUS stort sett bare har 4 og seks manns rom nå, med besøkende.... Har fått mast meg inn på ABC klinikken og er så fornøyd nå. Den nye klinnikken skal stå ferdig i november tror jeg.

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...