Millerine Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Vel, vel, vi har sliti i 2,5 år nå ( vi er begge 33 år gamle) og har vært til utredning både her og der. Mannen er frisk som en fole, og først fant ikke spesialistene noe galt med meg heller og vi havna i gruppen "uforklarlige barnløse". Stod i kø for IVF på Riksen, var der inne til undersøkelse i oktober, og da ser de endometriose. Dette må fjernes via lap, og nå etter lappen fant de ingen endometriose, men tette eggledere! Begge to tette som banken! Og de som var åpne som fossefall da jeg sjekket i januar... Går det ann? Nei, det synes kirurgen var helt merkelig, men det var det de fant så da lurer jeg på hva de finner neste gang... (Ja, jeg må jo bare se litt humoristisk på dette selv om det er helt tragisk) Nå er jeg supernyskjerrig på hvor stor sjansen er for å bli gravid med prøverør når egglederne er tette? Åh det hadde vært så fint å høre andres erfaringer! Har surfa en del her nå, men finner ikke så mye og jeg klarer ikke å slappe av før jeg vet mer... Klumpen de mente var endometriose var forresten en eggløsninscyste som "ville tørke inn av seg selv etterhvert". Noen som har opplevd å ha en slik cyste på eggstokken eller hva? Klemmer til dere alle fra meg
munti Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Hei. Jeg har også hatt en tett eggleder. Den ble fjernet nå i sommer. Selv om jeg har en eggleder igjen, tror de det er vanskelig for meg å bli gravid på "vanlig" måte. I forhold til å bli gravid ved hjelp av prøverør, spiller det hvisst ingen rolle om man har eggledere. Det er kun eggstokkene som blir stimulert til å produsere egg. Har også tidligere vært plaget med syster av ulike årsaker, disse har forsvunnet betraktelig når jeg fjernet egglederen. I mitt tilfelle trodde de at den tette egglederen var årsak til at jeg ikke ble gravid. Legen trodde at når fosteret prøvde å feste så "slapp" egglederen ut noe så det ikke fikk festet seg. Vet ikke om dette var til noen hjelp, men får iverfall håpe det går bra for deg. Klem fra
hula hula Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Hei Millerine!! Det der hørtes merkeli ut, man blir ikke lite forvirret av sånt da!!! Jeg tror ikke det er noe problem å bli gravid med prøverør forde om egglederne dine er tette. De får jo eggene dine ut like lett forde de, det er vel naturmåten som ville blitt vanskelig, ettersom at egg og sædseller ikke hadde møttes. Jeg har trange eggledere(nesten som det hadde vært ras i en tunnel,sa de etter lappen), men eggene er fine!! Det er jo bra at de har funnet noe å, så vet du liksom litt mer om hva som har vært problemet! ! Lykke til Millerine, dette tror jeg går bra!!!
Wea og mini Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Hei! Ivf og tette eggledere er ikke noe problem!! De går rett inn i eggstokken og henter egget. Jeg har også cyster på eggstokken, har det hele tiden nesten. Jeg skal i gang med ivf i slutten av denne måneden, da stikker de hull på cysten jeg har nå før oppstart på sprøyter. Forøvrig har jeg en tett eggleder, og endometriose både på eggstokken og i buken som ble fjernet på lap i mai. Riksen sier utsiktene er bra... Er veldig spent. Klem tilbake
Millerine Skrevet 12. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2006 Tusen takk jenter! Det er så flott når dere skriver hva dere har opplevd. Dette er et supert forum med så mange flotte jenter som jeg ønsker all lykke i verden til. Stå på!! Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå