Gå til innhold

Hjelp alle desse papirene????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle desse papirene til arbeidsgiver og trygdekontor, hvor lenge før termin må de leveres?

Åssen fant dere ut hvordan de skulle fylles ut?

Jeg blir helt nervøs av alle desse papirene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var litt treg jeg, men fikk beskjed om å levere dem ca 1 måned før termin. Når det gjelder arbeidsgiver så hør med vedkommende. For hjelp til utfyllingen se på trygdeetatens nettsider. Jeg fikk også god hjelp fra min arbeidsgiver til utfyllingen. Ellers så er det jo folk på trygdekontoret som jobber bare med fødselspermisjoner så det er jo bare å ringe dem eller stikke innom.

Skrevet

Jeg har levert 5 uker før termin. www.nav.no her kan du lese mye om fødselpermisjon.

Skrevet

Jeg har en drøy måned igjen til termin, og har ikke sendt papirene. Fristen er vel 3mnd etter at barnet er født, hvis man har råd til å måtte vente litt på pengene da.

Skrevet

Skal sende permisjonssøknadsskjemaet til jobb i dag. Jeg begynte faktisk å fylle det ut på sensommeren, men det er jo så himla mange datoer og ting å ta stilling til. Når skal far ha sine uker, når skal ferien tas... Det er ikke så lett å planlegge 1 år framover i tid, synes jeg. Ja-ja. Gikk egentlig ut i permisjon på torsdag... og merkelig nok kimet telefonen fra jobb den dagen med etterlysning etter søknadsskjema, datoer, sykmeldingsskjema etc. Kan ikke fatte og begripe at de stresser sånn..... :o) Ja,ja. Nå har jeg bestemt meg for hvordan jeg skal fordele ukene, og skjema blir sendt i løpet av dagen. Bedre sent enn aldri, spør du meg....

Papirene til trygdekontoret må vel også fylles ut, men det stresser jeg ikke med i første omgang, for jeg er så heldig å få lønn fra jobb i permisjonstiden. Trygdekontoret bare refunderer pengene de legger ut, så det er ikke den sammen hasten med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...