babyT Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hei :-) Jeg lurer litt på dette med pergo. Skal til legen i morgen og vil da spørre om en slik kur. Fikk påvist PCO i 2001. Har brukt eggøsningstester siden vi begynte prøvingen i juli. Bare funnet EL en gang, og da klaffa det ikke :-( Når i syklusen begynner man på pergo? Noen som har fått bivirkninger? Hvilke? Hva koster det?
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Heisann! Jeg har brukt pergo i to pp nå, en enkel og en dobbelt kur. Gyn ga meg beskjed om å begynne å ta de den 5.mensdag, og det er da 5 tabletter i pakka. Begge pp har jeg fått bivirkinger i form av heftig pms og svimmelhet. Da jeg tok den enkle kuren hadde jeg kun skikkelig pms rundt el, mens ved dobbelt kur hadde jeg en del ubehag de dagene jeg tok pillene i form av slapphet og svimmelhet. Men i det hele så merker jeg at kroppen er full av hormoner og tar lett til tårene. En pakke med 5 tabletter (enkel kur) koster ca kr 84,- Lykke til hos lege!
babyT Skrevet 12. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2006 Takk for svar :-) Håper det blir en spire for deg nå da. Jeg må vel tåle en periode med bivirkninger, hvis det kan resutere i en sterkt ønsket graviditet :-)
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Det er sant, litt må man tåle for å bli gravid! ;o) men samboern syns ikke alle de bivirkningene er så morsomme da, når jeg gråter for ingenting og er sint for ingenting. hehe... Får håpe pergo hjelper deg og en spire sitter snart! )
babyT Skrevet 12. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2006 Håper jeg også! Tror ikke mannen min synes det er særlig gøy å se hvor vondt jeg pleier å ha det når jeg har mens. Får håpe han tåler en periode med ei mentalt ustabil kone i stedet ;-)
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 jeg har gått på pergo i tre sykluser nå. Ha r hatt heftige hetetokter og veldig ustabil humør. Temper hver morgen, så jeg vet at jeg har hatt el hver gang, men likevel ikke gravid. Jeg tok tbl. fra dag 4 til dag 8. Du bør i tillegg til pergo, og spørre om å få metformintbl. Det er tbl som egentlig er for type 2 diabetes, men det er forsket på at dersom man har gått på metformin i 5 uker, så virker pergoen bedre. Det har jeg gjort!! Lykke til videre! Jeg skal nå til med prøverør, så jeg holder meg for det meste på det forumet, men kjekt å lese litt her også klem
babyT Skrevet 12. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2006 Hva gjør disse metformintablettene?
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 er litt usikker på de akkurat gjør i kroppen, men pergo brukes jo av de med pco, og da er det noe med insuliresistens i kroppen! Disse tbl hjelper mot bl.a dette. En lege kan svare bedre på dette, for jeg er ikke så god til å forklare:) Men viss du søker på pergo og metformin på nettet, så kommer det mye stoff om det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå