Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hei.Jeg har en gutt på snart seks måneder og er gravid igjen.Jeg har valgt 80% dekning av permisjonspengene.Det jeg lurer på er om jeg ved neste permisjon skulle velge 80%, får jeg da 80 % av det jeg har nå eller får jeg det samme som nå?
Gjest Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 jeg er ikke sikker i det hele tatt, men tror du vil få 80% av det du har nå, altså mindre. og så trodde jeg at man måtte jobbe 6 av de 10 siste månedene for å ha krav på fødselspenger.. altså at du ikke får nye fødselspenger hvis du ikke har jobbet mellom.. men er IKKE sikker, så ikke halshogg meg for dette svaret.. lurer litt selv
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Tror du får 80 % av det du har nå. Trenger ikke jobbe i mellomtiden! Så lenge du blir sykemeldt, eller permisjonen går i hverandre!
Gjest Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Dette kan jeg svare deg ganske konkret på, siden jeg nå er i den situasjonen. Det er 14 mnd mellom mine to, og jeg arbeidet ikke mellom de to permisjonene. Hadde 80 prosent dekning første gang, og det samme nå. Og beløpet er det samme:) Det er altså ikke 80 av 80 prosent med nummer to, men det samme som med nummer en. For øvrig: fødselspenger og sykepenger sidestilles med vanlig arbeidsinntekt. Trygdekontoret kan helt sikkert fortelle deg mer om dette, men regelen er altså: så lenge du har inntekt på en eller annen måte (se overfor) i de siste seks av ti mnd før fødsel, så får du penger. Og ikke mindre med nummer to enn nummer en!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå