Gå til innhold

Når begynner babyen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å ta til seg det jeg spiser...F.eks hvis jeg spiser en banan, eller godteri (masse sukker) osv....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det fra uke 6 eller noe når navlestrengen blir dannet? :)

Skrevet

Hei...

Står i bladet gravid at navlesnoren er ferdig dannet i uke8.......

Skrevet

Ok, så den tar ikke til seg noe før den er laget liksom?

Skrevet

Noop... Har faktisk ikke skikkelig kontakt med oss før den er danna... Det er i allefall det jeg har hørt....

Skrevet

Ok..:) Men hvorfor må de som drikker åg røyke slutte med en gang de finner ut at de er gravide...?

(Slapp av, gjør ingen av delene..) Bare lurer:)

Skrevet

Sikkert fordi de ikke vet hvilke skader det kan gjøre, bedre å være føre var en etter snar ;)

Skrevet

I gravid står det på uke 5: Har festet seg godt i livmoren, og morkaken dannes rundt. Ca.2 millimerer langt, ryggraden blir dannet, og hjernen er delt i sine to halvdeler...

Det som er, er vel det at røyking og alkohol påvirker prosessen til kroppen. Altså utviklinga av kroppen i forbindelsen av graviditeten... dessuten minsker faren for abort ved å slutte å røyke...

Skrevet

Hei igjen...

I svangerskapskalenderen fra jordmor siri står det at navlestrengen utvikles i uke 4.....

Skrevet

Hmm..ulike meninger her...:) Noen som vet helt sikkert:)?

Skrevet

Det er nok litt induviduelt, men det begynner vel ca vet 4uker, og er helt ferdig utviklet ved ca 8 da...

I svangerskapskalenderen til jm siri står det: Den lille babyen er 0,2-1,4mm lang. I løpet av denne og den neste uken utvikles det en navlesnor som sikrer transportveien for næring og oksygen fra deg til babyen.

Skrevet

Ok, da er den ferdigutviklet i uke 8 og klar til å innta mammas føde;)

Skrevet

Det som var fra svangerskapskalenderen til jm siri var fra det som stod under uker 4... Glømte å skrive det...

Skrevet

Det står endel feil i den svangerskapskalenderen, både i forhold til utvikling og lenge på fosteret. Ihvertfall i forhold til ting jeg har lest flere andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...