Gå til innhold

April: Dere som har babyer

Anbefalte innlegg

ammer dere eller gir dere tillegg? Hvordan syns dere som har to tette det er å amme i den travle hverdagen? Jeg kombinerer amming og mme. Føler meg av og til som en dårlig mor pga dette. Fullammet snuppa mi til hun var 6 mnd, men har ingen positive minner fra den tiden i forhold til ammingen. Denne gangen har jeg bestemt meg for å amme så lenge jeg orker, for så å gå over på mme. Med en ellers så travel hverdag syns jeg rett og slett ikke jeg har tid til å sitte med puppene ute hele dagen.

Hvordan har dere andre det? Sliter dere også eller er det bare meg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7057138-april-dere-som-har-babyer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har ikke baby lenger, men kan prøve å svare deg da... ;)

Jeg fullammet også til Natalie var 5-6mnd, og noen ganger var det ett pes! Eller jeg følte meg absolutt ikke komfortabel ute blandt folk. Jeg var livredd for å ikke kunne amme, selv om jeg sa til meg selv at det ikke gjorde noe hvis det ikke gikk. Hadde det skjedd tror jeg at jeg hadde gått på en smell, for til og med når hun skulle få grøt så pumpet jeg for harde livet, og ble jo helt utslitt siden jeg da hadde fått mindre melk, og jeg hadde brukt opp de posene jeg hadde pumpet ekstra tidligere.

Da dagen kom og jeg gikk i butikken for å kjøpe MME så var jeg så flau, og redd og følte alle så på meg. Når jeg kom hjem, gråt jeg til og med på grunn av dette.

Men i dag ser jeg tilbake og lurer på hva i hel.... jeg tenkte! Ammehysteriet gikk meg til hodet! Jeg mener fullt og fast ut at ett barn har bedre av en mor som er opplagt og har energi til å ta vare på barna sine enn en som sliter seg fullstendig ut for å få ut noen dråper mm.

Jeg sier ikke at en skal gi opp med en gang, for MM er jo det beste, men ikke langt fra det beste ligger MME som er kjempebra for barnet, og som har alle de viktige stoffene barnet trenger. Så sliter ammingen deg fullstendig ut, så ser jeg ingen skam eller noe gale i å gi MME.

Uansett om du ammer fullt, litt eller ingenting så har ikke det noen innvirkning på om du er en god mor eller ikke! Se på barne dine, og se hvordan de forguder mamman sin, så får du bekreftelsen av at du er verdens beste mamma for dem! ;)

Jeg ammet aprilgutten i seks måneder, og planen er at jeg også gjør det med septemberbarnet. Men det er jammen hardt noen ganger, når aprilgutten krever sitt. Så løper jeg rundt mens jeg ammer, og det er jo ikke helt optimalt. Sist pumpet jeg ut når han skulle passes. Og det synes jeg ikke jeg makter denne gangen, så da vil han få mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...