Gå til innhold

Ville den kommende pappan til barnet deres at dere skulle ta abort?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg trodde ikke at mannen min var så glad med en gang, men nå blir han nesten sint om jeg sier akkurat det; for han gleder seg veldig.

Han er nok litt i sjokk.. gi han litt tid du.

Har du noen andre du kan snakke med i mens? moren din? en tante? en søster?

Svarte deg inne på skravlesiden også. du har fått mye svar der.

klem

dette var ikke noe tema.. denne gang... men forrige gang fikk han meg til og ta abort! er ingenting jeg angrer mer på at jeg lot meg gjør enn det....

men kjæresten din er vel ikke direkte slem? er han det? kanskje han bare er redd, nervøs osv.. er jo en helt ny situasjon for han det her...

prat med han, sånn virkelig prat med han...

men husk og ikke la han ta valget ditt! det er ditt valg, og kun DITT!

har du noen eldre familiemedlemmer du kan snakke med eller andre litt voksne du kan snakke med så vil jeg anbefale deg og gjøre det..

lykke til.. sender deg en klem...

første gangen jeg ble gravid, uplanlagt på pillen, ville han at jeg skulle ta abort. jeg ville IKKE, men jeg lot som jeg hørte på hva han ville, og bestilte time til legen for drøfting av abort. slik at han ikke følte seg tråkka på og at det hele var opp til meg. legen sa som meg: du må ikke ta abort fordi noen andre vil det, og du kommer aldri til å angre på de barna du får, bare de du aldri fikk..

så jeg sa dette til samboern min, og han ble ikke sur.. fikk litt panikk da men. etter en uke bare, gledet han seg allerede til å bli far!!

(må bare legge til at den spira mistet vi i uke 6, og da bestemte vi oss sammen for å prøve på nytt!)

la typen din får litt tid, fortell han at hans mening også betyr noe, og at dere kan dra sammen til legen for å drøfte abort/ikke abort. da kanskje han skjønner litt mer. men for all del, det siste ordet er ditt!

lykke til :)

Altså..pappaen til babyissen min hadde ingen meninger i begynnelsen.han skulle støtte meg og være med meg osv.. helt til jeg var i 4 mnd..da blei jeg rett og slett dumpa har ikke fått en telefon siden,ikke hørt et ord fra han,han ville sånn plutselig helt uten videre at den babyen skulle bort..

og han gjorde det ikke så mye bedre da han begynte og rote/holde på med andre jenter mens vi var sammen! han forandra seg så totalt da jeg var i 4 mnd at jeg ikke kjente han igjen.

men her sitter jeg..alene,men gravid,sen abort? nei..! om 2 mnd så er jeg ikke alene lengre da kommer nemmelig gullklompen min! og ingen mann i verden skal ta henne fra meg.

Far til barnet mitt sa han var imot abort men at han ikke var klar til å bli far og han vil ikke være tilstedet i det heletatt...

Om drittsekken hadde sagt at han ville at jeg skulle ta abort, da hadde jeg sagt at han skulle tenkt på det før han krabba opp på meg mens jeg sov etter en lang natt på byen. Jeg begynte å komme til bevissthet akkurat når det gikk for han!!!!

Har tat abort før, etter at et 3,5 år langt forhold var over.

Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før en uke etter at det var slutt, og jeg følte plikt til å ta abort fordi jeg ikke ville fange eksen min. Han var arkitektstudent og jeg ville ikke vinne han tilbake på den måten..

Dette gjorde at selv om far til min ufødte barn var enn dust som jeg var så dum å omgås med til jeg fant ut at han hadde dame. Så kunne jeg ikke ta abort...Jeg kommer til å elske dette barnet ubetinga og jeg får rett å slettt bare være mann nok til å tilføre det han trenger av testosteron i oppdragelsen... Hehe

Annonse

pappaen til barnet mitt maste om at jeg måtte ta abort.

han vil ikke bli pappa i så ung alder og hadde ikke penger til barnebidrag.

han maste og pressa til jeg var i 12 uke.

hakke hørt noe mer fra han..

Ville bare minne deg på at kjæresten din ikke er slem fordi om han ønsker at du skal ta abort!! Det er klart at det føles sårende for deg, men prøv å sett deg inn i hans situasjon også... I hans øyne er det kanskje du som er slem (siden du ønsker det motsatte av han)?? Ikke vondt ment, men en graviditet/et barn har alltid to sider - og jeg synes begge foreldrene skal ha mulighet til å ytre sin mening (uten å bli kalt slem osv osv)! Husk også at gutter ofte føler alt rundt svangerskapet veldig anderledes enn oss jenter....!!!! Til syvende og sist blir det jo jentas/ditt valg uansett!!! Prøv å lytt til hverandre og ikke la det avgjørende valget (regner med du uansett skal beholde) ødelegge forholdet dere i mellom - for deres egen og ikke minst for barnets skyld!!!! Det er flott om barnet får mulighet til å ha dere begge to i oppveksten!!!! Håper dere finner ut av en god løsning sammen - kanskje han bare trenger litt tid?? Lykke til!!

PS. Jeg tok selv abort da jeg var 16 år....og ser ikke på meg selv som slem for det!! Det var et vanskelig valg, men fremdeles et valg jeg står for!! Vi var forøverig til slutt (etter mye frem og tilbake) enige om at abort var løsningen for oss.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...