Gå til innhold

temp, HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akk begynt å bruke lady-comp.

Min temp pleier å ligge på 36.2/3.

Hva skjer ved EL?? går den opp eller ned??? Og hvis man er gravid hva skjer da.

Hilsen en som ikke kan dette med temping....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du akkurat begynt å bruke ladycompen kan det nok ta noen mnd før den blir kjent nok med syklusen din til at den lyser rødt/grønt. Den vil nok lyse mye gult og rødt i begynnelsen. Men regner nå med at den viser riktig temp likevel...Tempen går vanligvis ned litt rett før el, og så opp etter el - og holder seg høy frem til mensen kommer. Er du gravid, så holder den seg høy...tror jeg. Er ikke helt oppdatert på det der selv. Men tempen kan jo variere veldig fra person til person, så det er nok nødvendig å måle noen sykluser før du vet hva som er normal for deg. For noen er 36,3 en lav temp, mens en høy for andre...vil jeg tro. Så før du kan lese noe ut fra tempene dine, må du kjenne syklusen din litt bedre. Lykke til:o)

Skrevet

Ved EL pleier tempen å gå litt opp (ca 0.5 grad). Dersom den holder seg høy til IKM, er det et godt tegn på at du er gravid, den vil nemlig holde seg litt høyere ut svangerskapet..

Lykke til

Skrevet

på førstesiden her ligger det en tråd som hetter "FF charts". Ta en kikk på den, der finner du mange eksempler på tempede sykluser som du kan kikke på.

Lykke til!

Skrevet

ja viss du ak har begynt å tempe, trenger den noen mnd for å bli kjent med kroppen din. Jeg har selv brukt baby-comp nå i 1,5 år. Siden jeg har pco, gikk det lang tid og den viste mye røde dsger. Etter jeg begynte med pergo, har jeg hatt veldig fine temperaturer. Ved mens ligger tempen på rundt 36,00-36.10. rett før el synker den enda litt, for så å stige etterpå. Er du gravid kan den ligge på rundt 36, 70-37. Men dette er veldig forskjellig altså. Sånn er det med meg jaffal:)

lykke til

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...