mooki Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 hei jeg lurer på når deres babyer sov natten første gang, min baby er 3 uker og er våken ganger og noen ganger flere timer av gangen jeg er veldig sliten så jeg håper dette snart går over... han får morsmelks tillegg ..
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Min lille gutt var ca 6 uker da han sov rundt. Sov fra 19.30 til 06. Han får bare mme. Nå legger han seg 18.30 og sover til 06. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet
tulle15mai:) Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 vår sov over fra 2mnd.. da flytta vi hu på eget rom og da sov hu hele natta etter fre dager.. fra 19-8.00 og slik er hu ennå.. herli!! mme her også!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Uff da. Min er snart 5 mnd og sover ikke natta gjennom enda. Man venner seg til det! Helt uutholdelig å tenke på der du er nå - jeg husker det - men det blir lettere etterhvert... Jeg ammer og han får et måltid grøt. Våkner fortsatt på natta gitt.
mooki Skrevet 12. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2006 Hehe ja jeg må nok bare venne meg til det selv om det hadde fristet veldig med en hel natts søvn da:))
Gjest Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Celine begynte å sove hele natten da hun var nøyaktig 2 måneder ... sov da fra mellom 19 og 20 til mellom 07 og 08
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 min gutt sov fra 20 til 5 en laaang periode. plutselig ble det slutt på det. nå er han straks 5 mnd, i 1,5 mnd har han våknet mange ganger på natta. skal ha pupp og pupp og enda mer pupp. får grøt også. tror ikke min har tid å spise på dagen.. men smør deg med tålmodighet. la pappaen ta babyen litt så du får sove litt ut! det hjelper kjempe masse. min redning etter masrier i 3 døgn, en fødsel som ENDELIG kom igang og som endte i et hastesnitt var å samsove. jeg var rett og slett utslitt i sikker2 mnd etterpå. var så sliten som jeg aldri hadde vært før,. men så lenge han sov sammen med oss funket det på et vis:)
Gjest Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Har en på fire måneder, han sover ikke gjennom natten ennå...slitsomt, men vi samsover mot slutten av natten så det blir mulig å få litt søvn. Men håper det bedrer seg og at han vil sove mer i egen seng etterhvert...
*Kleopatra Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Han har sovet hele natta fra han var 9 uker gammel:)
sandra84 Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Han er strax 6 mnd og sover enda ikke hele natta. Han får grøt og mme.
Gjest Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Han sov for første gang hele natten (21-07.30) når han var 2 mnd. Gjorde det i 1 mnd. Så dro vi på båtferie i 2 uker og da begynte han å kreve mat om natten også, var veldig varmt også da. Slik holdt han på frem og tilbake (noen netter sov han hele natten igjennom og andre netter ikke) frem til jeg tok en nattmatavvenning på han når han var 5,5 mnd. Da tok det 1 natt med avvenning før han begynte å sove hele natta igjen. Nå sover han fra 19 til 06.30-07.30
MintCondition Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Guro var 9 1/2 mnd første gang hun sov natta over Da fikk hun endelig eget rom..var det som skulle til!
Gjest Skrevet 12. november 2006 #13 Skrevet 12. november 2006 Min datter begynte å sove hele natten da hu var 3 mnd, hu er prematur barn da, født yo mnd får tidlig, hu får også morsmelk erstatning. Klem Prinssesa06
Jente&gutt! Skrevet 12. november 2006 #14 Skrevet 12. november 2006 Dattern min er over 7 måneder, og sover ikke hele natta enda desverre.. Gjorde det noen netter for lenge siden, men så slutta det gitt..
Line_78 Skrevet 12. november 2006 #15 Skrevet 12. november 2006 Håper på at det skjer nå snart! Han er 10 måneder, og vi begynte nattavvenning nå i går siden han har villet ha pupp minst annenhver time natta gjennom nå i en periode. Og det klarer jeg ikke når jeg begynner å jobbe igjen om noen uker. Hadde håpet han skulle avvenne seg selv, men nå måtte mannen til pers med vannflaske og trøst. (Han hadde noen netter da han var yngre der han kunne sove 5-6 timer i strekk da) Hmmm, ikke så veldig oppløftende dette ser jeg, beklager, men trøsten jeg kan gi er i hvert fall at han ikke var så mange uker da han begynte å sovne greit igjen rett etter mat. Lover deg at det er mye lettere å stå opp om natta hvis det bare er å mate og så legge seg igjen, i stedet for å bruke lang tid på å få ham til å sovne.
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 12. november 2006 #16 Skrevet 12. november 2006 Min er 5mnd og våkner fremdelse melom 3 og 5 ganger om natten. Håper det snart går over, men det har blitt en vane,
Line_78 Skrevet 12. november 2006 #17 Skrevet 12. november 2006 Og som ei over her sier, det er rart hva man blir vant til. Hadde noen sagt til meg før jeg fikk barn at jeg skulle gå så lenge uten å sove gjennom ei hel natt, ville jeg nok svart at det ville være umulig. Men det går! Viktig å få sovet ut da, duppe litt på dagen når babyen sover, få pappaen (eller andre) til å ta ham noen timer så du får sove lenge av og til. En fordel med MME er jo at det trenger ikke nødvendigvis være du som står opp hver natt da.
Only Skrevet 12. november 2006 #19 Skrevet 12. november 2006 Min sov hele natten da han vel var 8 -9 mnd. Den siste måneden var det opp 2. hver time for å sutte på puppen, ikke drikke, seg i søvn.... Det var slitsomt, for jeg ble våken og fikk vel en times søvn før han våknet igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #20 Skrevet 12. november 2006 Vil du ha et helt ærlig svar? I før godt ut i andre leveår!
to+en til! Skrevet 12. november 2006 #21 Skrevet 12. november 2006 Førstemann var vel 8-9 mnd gammel. Andremann er 5 mnd gammel og er en del våken på natta enda... zzzzzzzzzzzzzzzzz!!
WWJD Skrevet 12. november 2006 #22 Skrevet 12. november 2006 gutten min er 10,5 mnd og har sovet natta gjennom en gang..
Gjest Skrevet 13. november 2006 #23 Skrevet 13. november 2006 Minstemann har sovet hele natta helt fra han var født. Fra han var 2-3 uker har han sovet hele natta uten mat. Nå er han 4 måneder, og legger seg ca klokka 20. Helt til han var 3 måneder var han oppe til 22-23-tida. (Vi fikk en time "gratis" da vi gikk over til vintertid for noen uker siden). Han sover da til morgenen en gang (som regel 8-9-tida). Vår førstefødte, som nå er 5 år, sov også godt om natta, men hun spiste ett natt-måltid (pupp) til hun var 10 måneder. Når hun slutta med puppen, sov hun hele natta.
Gjest Skrevet 13. november 2006 #24 Skrevet 13. november 2006 Misforsto hele spr. jeg. Trodde du mente uten mat jeg. Første gang han sov hele natten generelt var han vel 3 uker eller noe.
Lilleh Skrevet 13. november 2006 #25 Skrevet 13. november 2006 Mi sov ikke hele natta før 8 mnd, men hun har bare fått mm da (frem til 6 mnd). Men snuppa her fikk pupp og sovnet igjen med en gang - så jeg kan ikke klage. Mi lille niese på 4 mnd sover heller ikke hele natta på mme. Du får passe på å sove når babyen sover på dagtid, ting stabiliserer seg gjerne mer etter 6 uker (som er barselsperioden). Utrolig slitsomt når det står på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå