Gå til innhold

Baby drikke vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest (mener jeg) ett sted at babyen kan godt få en skje kaldt vann en gang i blandt, fra ca 3 mnd? stemmer det? Så barnet kan vende seg til å like smaken av vann, så det blir tørstedrikken når barnet blir eldre. Jeg mener å huske å ha lest eller hørt det ett sted, men finner det ikke noen plass. Så jeg må bare spørre. Jeg tror vel ikke jeg gjør en grov feil uansett, men kan jo være greit å høre om det er ok.

Hva gjør jeg i så fall? Koker vann, og så lar det stå nedkjølt i kjøleskapet og tar ut litt og litt? eller?

Jenten min er straks 4 mnd nå. Har aldri smakt annet enn mm og tran. Kan bli spennende. Sikkert ikke godt første gangene, men fint å lære de å like vann, hvis det går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skadar ikkje å gje babyen kokt vatn, men ho treng det heller ikkje før ho begynner med fast føde. Guten vår fekk smake litt vatn frå han var ca 5 mnd, men drakk det ikkje "av seg sjølv" før han var ca 7mnd og godt i gang med fast føde. Då han først begynte å drikke vatn likte han det kjempegodt, og er storfornøgd med det enno (14 mnd).

Eg kokte vatnet til å begynne med, men i og med at han på det tidspunket låg på golvet og tygde på teppet (og dermed fekk i seg masse bakterier på det viset) gjekk eg fort over til å gje han vatn rett frå springen. Har alltid fått vatnet kaldt eller romtemperert (med unntak av om natta, kokte då vatnet i vannkokaren og blanda det med kaldt frå springen til det var passe varmt).

Skrevet

Skader ikke det med det er ikke nødvendig dersom du full ammer eller gir erstatning.

Min datter hadde kolikk og fikk sukkervann som i utgangspunktet er vann tilsatt sukker og salt.Fra ho var 1 mnd. og frem til ho var 3mnd.

Jenta veide for lite da ho var 4 mnd. (veid for lite hele veien) og vi begynte med 1 ss grøt morgen og kveld og 1 ss middag for så å øke mengden etterhvert.(Helsesøsters fine idee fungerte greit det men tulla vile ikke øke mye i vekt for det)

Skrevet

jeg begynte å gi ham vann da han var 5 mnd. Jeg begynte med tutekopp. Dette var full suksess. Han er veldig glad i å drikke fra tutekopp nå(6 mnd) og jeg gir ham vann til smaksprøver/måltid, og når han har pusset sine to små tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...