Gå til innhold

Hvordan har vi det i dag, høygravide damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk lyst til å skrive litt om hvordan jeg har det, og høre litt om hvordan det står til med dere der andre høygravide der ute.

Jeg har nå 14 dager til termin, og skal si at det er rolig og greit der inne. Joda, har godt med liv og fine kynnere innimellom, men ikke'no slimpropp, murringer eller masrier. Så dette tar nok på tiden. Selv om jeg er stor og tung nå, så går det rimelig greit. Sover heldigvis godt om natten, så lenge ettåringen min sover, ja da sover mora også. Dette er jo helt motsatt fra sist gang, da jeg virkelig slet med søvnen.

Ellers så pakket jeg baggen nå, litt sånn "dette har jeg egentlig god tid til". Men det kan være greit å ha det gjort, har hørt at det kan gå veldig fort med nr 2 når det først setter igang.

Det værste er utålmodigheten, veeente veeeeente veeeeeeente, det kan gå meg litt på nervene. Hvor blir det av tegnene på fødsel?? Kan nesten ikke vente til den er over, selv om jeg faktisk gleder meg til å føde denne gang. Det er en helt spesiell og flott opplevelse! Selv om det gjør utrolig vondt, er det ikke noe jeg ville vært foruten. Gled dere! :o)

Så, hvordan har dere det da? Flere med-utålmodige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er nå 4 dager over termine. Hver morgen våkner jeg like skuffet..ikke noe i natt heller :( (hadde håpet å rekke farsdag, men nei da) Har masse kynnere om kveldene og jeg tenker når jeg legger meg. I natt er kanskje natten. Men nei. Vi gjør alt som liksom skal hjelpe, men hjelper ikke. Alt er klart til at han kan komme, så dagene flyr liksom ikke. Skal til jordmor onsdag og da skal jeg nok også til overtids vurdering. Aner ikke om jeg har no åpning og tror at slimproppen har gått, men er ikke helt sikker (forsvant fort i dusjen)

Jeg prøver så godt jeg kan å holde mote oppe, men er ikke lett. Tenner fort på pluggene om dagen...så synes synd på mannen min. men jeg er klar over at jeg er litt teit så jeg prøver å ta meg sammen. Ellers så skuret vi balkongen i går, siden det ikke var -grader...så nå er det seriøst ikke noe mer jeg klarer å finne på.. Noen forslag på hva jeg kan gjøre for å slå ihjel litt tid? Jeg går ikke serlig ut fordi jeg er redd at vannet går når jeg er alene...

Klem utålmodig!

Skrevet

Jeg har 8 dager til terminen min den 20. november. Jeg sliter for tiden med smerter i ryggen halveis oppe på høyre side. Tror det er noen muskler som spiller meg et puss, men det er veldig vondt når jeg går og står.

Ellers så har slimproppen gått med blodspor i for 4 dager siden og siden da har jeg vel vært klar til at noe skal skje. Har mye kynnere som er vonde. De har kommet hele dagen siden slimproppen gikk, men i dag har de ikke vært særlig tilstede. Har kanskje innbilt meg at noe er på gang, men blir skuffet jeg også hver morgen. Jeg tenker uansett at det kan jo skje når som helst nå og det sa legen også, så jeg trøster meg med: ny dag - nye muligheter hehe!

Skrevet

Jeg har 18 dager til termin. Egentlig er jeg i god-god form, men må innrømme at jeg gleder meg til å bli kvitt den evindelige, konstante, forferdelige halsbrannen.... I tillegg har jeg symfysesmerter, men snart er det over....

Den siste tiden har jeg hatt mer kynnere, til tider ømhet i underlivet, på en måte, innimellom smerter i lårene etc. Men tror ikke at det kommer til å skje noe med det første. Ikke ønsker jeg at noe skal skje ennå heller.

Jeg har pakket bagen, men mangler ennå noen småting. Har tenkt å kjøpe meg ny amme-BH, ammeinnlegg, ny deodorant og ny børste. Kan være greit å ha et ekstra sett av sånn som hårbørste, tannkrem og tannkost liggende klar i bagen, i tilfelle ting går fort, som f.eks ved vannavgang når hodet ennå ikke er festet. Selvsagt kan jeg få mannen min til å raske sammen noen ting og komme med etterhvert, men det føles jo greit å vite at alt er klart.

Så jeg får vel ta meg en liten shoppingrunde i morgen...

Ennå har jeg en del planer før babyen kommer, både rent praktiske med husarbeid etc her hjemme, og sosiale, med div. avtaler og sosiale arrangementer i tiden framover. Har bestemt meg for at 1. desember kan være en fin dag å føde på.... - har termin 30. november.

Jeg har 2 barn fra før, og tiden framover er spekket med sånn som juleavslutninger etc. Dessuten kommer svigerforeldrene mine nedover etter 20. november, og før den tid er det litt mer usikkert i forhold til barnevakt hvis noe skulle skje sånn plutselig. Så derfor er det bare å knipe igjen inntil videre....

Skrevet

Jeg hadde termin på fredag, og føler at tiden har stått stille de siste ukene. Alt er liksom såå kjedelig. Føler at jeg venter på julaften som aldri kommer:(

Har ikke fått noe tegn på at noe er i ferd med å skje.

Jeg er i veldig god form fysisk, men det er ikke bare, bare å holde seg oppe psykisk.

Samboeren min har bursdag i dag, så vi hadde jo håpet på full klaff på både farsdag og bursdag:)

Men "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves".

Skrevet

Jeg har termin om 17 dager. Og har frem til nå vært med godt mot:) Men nå har jeg fått så vondt i bekker/symfuse/lysken og lårene, at jeg nesten griner når jeg går over gulvet. Er litt opp og ned da. Men det er ikke no godt nei. Stakkars pappan vet ikke hva godt han kan gjøre for meg når det er sånn. Og da får jeg så dårlig samvittighet. Er jo ikke vant til dette etter et problemfritt svangerskap:) Men jeg må vel kanskje bare nyte det:)

Ellers er formen fin da. Føler meg ikke så tung som jeg trodde jeg skulle, og jeg sover godt om natta. Tenkte å begynne å pakke bagen i dag, men jeg finner på så mye annet:) Ellers er jo egentlig det meste klart til den lille skal komme. Vi går jo bare å venter og gleder oss:) Uansett er det ikke lenge til vi får møte den lille som bor der inne. Ikke vet vi kjønn heller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...