Gå til innhold

Ca hvor mye melk spiser babyen i hvert måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har bare ammet fra puppen siden babyen ble født og har igrunn ingen verdens aning om hvor mye han faktisk spiser. Nå er poden 7 uker, og det begynner å bli fristende å ta et glass vin med kjærsten til middag idag på farsdagen. Kløner fælt med pumpingen, men får da noe ut med håndmelking med god tid og tålmodighet.

Vet jeg har sett et slikt regnestykke her et sted, men finner det ikke igjen. Poden min er 7 uker,ca 61 cm lang og 5800 gram.

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor mye han trenger til et måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det regnestykket var sånn: 150 ml x kroppsvekt og del det på antall måltider pr dag. da skal du visst finne ut hvor mye han spiser pr måltid. tror de pleier å spise ca 120 ml i den alderen. Stemmer det med det du finner ut da eller? men vet om en baby som spiser mye mer pr måltid enn det, så er nok ikke noe fasitsvar heller. håndmelk så mye som du får til, og gi det. eller er det ikke noe problem å ta et glass vin og amme en liten stund ettepå. hvis du ammer rett før du tar det glasset, er det vel minst et par timer til neste amming eller? da hadde jeg bare ammet ihvertall.

Skrevet

Han er litt uberegnelig iforhold til antall måltider pr.dag og antall timer mellom hvert måltid. Iblant sliter vi med å holde 2 timer mellom hvert måltid, ettersom vi ble anbefallt av hs at det kan være en fordel med 2 timer mellom pga magevondt. Andre ganger kan han drøye 3 - 4 timer mellom, så ikke så greit å vite.. dårlig med rutiner her i huset enda :D

Men da prøver jeg å få ut så mye som mulig, og om han fortsatt er sulten kan jeg heller gi litt pupp om det har gått en stund siden et glass med vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...