#Aurora har tre gutter# Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Dere som har hund og barn hva gjorde dere da "du"var ute og gikk tur med både barnevognen og hunden?Har en gordensetter som blir 3 like etter babyn kommer..er litt spennedt på hvordan dette skal gå.Noen med tips,skriv e gjenre ned.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 hei..vi har hund..men ingen baby enda..men man må jo bare gå to...samboer må være med å gå tur når hunden skal være med..da tar den ene vogna og den andre hunde..men hvis jeg må gå alene,tar jeg bare vogna og venter med hunden til samboer kan bli med..kan jo ikke la barna være hjemme..hehe..men dette fikser dere fint..min hun blir to år etter termin dagen..så dette blir spennende...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Har lest et sted at man skal trene hunden til å gå fint ved siden av seg når man går på tur, dette må trenes på slik at det sitter godt før babyen kommer. Hvis en er "engstelig" for hvordan hunden vil oppføre seg med å ha en vogn ved siden av seg, må dette også trenes på FØR babyen kommer. Tror du kan finne mer info om dette på Norsk Kennel Klubb... el noe. (jeg har ikke hund, men har veldig mange venner med hund og har lært litt av dem)
Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Hei! Hvis hunden er dressert, er det vel ikke noe problem å gå med begge samtidig..? Hvis ikke det er veldig glatt, da:) Men da kan det jo være vanskelig nok, og gå med bare en av delene:) Jeg har hund, og ser ikke at det skal bli noe problem. Lykke til ihvertfall!
mirremamma Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 jeg venter lite nurk i mai,og vi har en liten hund..men tror ik d skal bli no problem.. d er eneste hvis man skal gå i butikker,cafe el lignende..har hørt at d ik er lov å sette hunden fast utenfor lengre,men vet ik om d stemmer... hvis man har en lydig hund tror jeg d skal gå greit å ta den med på tur,ellers kan den jo bli litt sjalu hvis den ik får være med siden turene kanskje har vært fast innslag i dens hverdag;) jeg er mer spendt på hvordan katten kommer til å oppføre seg, vi har akkurat begynnt å avvende den med å være på soverommet vårt.. stakkars lille miss sofie,skikkelig fornærmet som ik får ligge i senga lengre;)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 12. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2006 Han er jo litt lydig han vi har..men litt bortskjemt også.Tenker jo at det egenlig skal gå greit jeg,men samborn tenker på hvis man møter andre hunder..han blir jo litt ivrri da.Er veldig leken og har mye energi.
Texas Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Vi har en hund som er lydig, men ikke så veldig glink til å gå i bånd. Han drar og trekker, men når han kom ved siden av vogna ble han en annen hund. Han tåler ikke andre hannhunder, så når vi møtte noen var det bare til å sette på bremsen på vogna, og sitte stille til de hadde gått forbi. Han fikk også respekt for vogna etterhvert, etter at han flere ganger løp inn i hjulene og ble påkjørt. Det er like så greit å ta de med med en gang, de er et medlem av familien, og merker hvis de kommer i 2.rekke.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Ikke noe problem og gå med hund og vogn alene (hvist du har en vell oppdragen hund vell og merke) Veldig lurt og venne på hunden og gå fint ved fot samtidig du triller vogn Før det ligger noen i vogna for da har du bedre tid til og trene det inn. for det er veldig uvant for de....
Milk2010 Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Har også en stor og sterk hannhund som ikke er spesielt flink å gå i bånd, spesielt ikke hvis vi møter andre hunder, og da særlig hannhunder. Skal ta med meg både hund og barnevogn fra starten av, har ikke samvittighet til å gå tur uten hund, så da får vi heller ta full stopp og på med bremsene på vogna hvis vi møter andre hunder. Gruer meg litt men det går vel fint:) Bare fint om hunden blir "påkjørt" av vogna noen ganger, kanskje han lærer seg å gå fint ved siden av!
FannyFanny Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Hei, jeg har barn og en stor hannhund på 45 kg + en baby i magen (er 24 uker på vei) - og dette går supergreit! ;o) Han er ikke veeeldig oppdragen, men ganske flink. Jeg foretrekker å bruke "magebelte" som jeg fester strikkbånd til (ligger da godt nede på hofta så det ikke strammer rundt magen) - dette får du på dyrebutikken. Hunden lærte FORT (etter å ha gått i hjulene på vogna noen ganger) at han må gå pent på høyre side av vogna - og da fikk han "respekt" for vogna. Treffer jeg andre hunder, og jeg ikke ønsker at de skal hilse da (kan bli mye styr med lite barn i vogna + høygravid), holder jeg meg på høyre side av veien og hunden da også på høyre side - og da fungerer vogna utmerket som en sperre så han ikke trekker mot venstre og hunden vi går forbi! ) Du kan selvsagt bruke vanlig bånd, men jeg foretrekker å ha begge hendene fri til å skyve vogna - og vil helst ikke binde han til vogna i tilfelle han ser en spennende katt el - så er hunden min så stor at han vil dra med seg hele vogna! Lykke til - dette går nok like greit for deg! Jeg har med meg hunden min hver dag når jeg henter og bringer til barnehagen - works like a charm! )
Cala* Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Vi har hund en labrador! Det har ikke vært noe problem for oss og trille og ha med hunden samtidig. Selv om han er av det overlykkelige slaget.. Og ang hund og baby går det kjempe fint men hunden må få hilse på og ikke bli tilsidesatt så den blir sjalu. Men husk DU SKAL ALDRI stole på en hund uansett når det gjelder små barn. Dem er bare dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå