Gå til innhold

RÅD MOT KVISER...

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke ut for tiden, vanligvis før mens hadde jeg kanskje en til to kviser ver munnpartiet, men nå er hele sonen rød! Har prøvd Clinique serien og nå Vichy, men det ser like jævlig ut uansett.... Har noen kjerringråd mot det forferdelige ansiktet mitt? Kanskje dempe rødfargen litt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7055193-r%C3%A5d-mot-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, uff... Det er jo ikke noe gøy:( Jeg har ingen kjerringråd som skal virke over natten, men hvis du har gooood tålmodighet så kan det hjelpe å:

- drikke masse rent vann. (jeg vet, alle sier det, men jeg har veldig god tro på det, jeg "straffes" med noen kviser hvis jeg ikke er flink en periode)

- aldri, aldri pelle/klore/klemme. Selvfølgelig umulig, men prøv så godt du kan. Hvis du mot all formodning skulle gjøre det likevel, rens med noe med alkohol i etterpå. hva som helst (Vademecum munnvann på en bomullsdott f.eks)

- passe på å ha rene hender/negler når de skal i kontakt med ansiktet. Utrolig hva som kan finnes under neglene altså! Gjerne helt korte negler og god håndhygiene.

Også tror jeg (har lest det et sted en gang) at huden blir litt irritert når man prøver nye produkter, så uansett hva for et "vidunderprodukt" man prøver, så må man regne med at det ikke hjelper helt med det første.

Lykke til! Huden min ble iallefall bra da jeg begynte å bli litt mer obs på dette :)

masse masse varmt vann, og så kan du gjerne bruke et eller annet såpefritt renseprodukt (jeg bruker en sånn billig vann-ting, nesten som gele, funker veldig fint, en blå tube fra h&m) og så kaldt vann for å lukke porene.

Gjør dette tre ganger om dagen, så skal du se at det gjør underverker!

(jeg har også lite kviser til vanlig, men nå har det poppet opp en del. hadde mye kviser i puberteten, og da var dette det eneste som virket)

På parfymerier har de også en sånn liten roll-on-ting, som du smører direkte på ekstra vanskelige kviser, den lukter sterkt men ganske godt..

den tørker ut den enkelte kvise, og er god som "umiddelbar" hjelp mot de verste kvisene. Jeg husker desverre ikke hva den heter, men jeg har spurt etter den to ganger uten å huske navnet, og likevel så får jeg den riktige..

Virker i løpet av ca to dager.

jaaa!! jeg så heller ikke ut, begynte å få kviser tidli 5+0 på ryggen også, masse æsj!

men kjøpte sånn clearasil complete, 3 i 1. en slags skrubb med små hvite korn i. funka knall!!! nå kommer det bare en her å der,de ligger ikke tett i tett hehe, nå er jeg er 9+3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...