Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Alle vil si noe om magen min...at den er veldig stor for å bare være i uke 27 :-( De fleste lurer på om jeg skal føde snart? Og blir litt flaue når jeg sier det ikke er før i februar... Dette er min 2. og jeg husker at jeg hadde ganske stor mage med førstemann også. Magen spratt ut i ca i uke 18 og siden da har den faktisk ikke vokst så veldig mye. Andre som får slike kommentarer? eller er det bare meg?
DK+2 Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Æ e 19+1, å d e endel på arb som kommentere at æ har no fådd mage bla bla bla... kain ikkje sei æ syns så vældi mykje om d, ikkje når d blir førr mykje, å ofte dæm kommentere.
Søtnosmamma Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Jeg er i uke 13 og kan kanskje ane selv at jeg er noe mer "stappa" enn vanlig. For noen dager siden brøt venninna mi ut: "OY! En kan jo se det alt, jo". Har tydeligvis lagt på meg for det er ihvertfall ingen babymage...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Jeg har det akkurat som hovedinnlegger.. Jeg er 23+5 og ser ut som jeg er minst 30 uker på vei. Folk blir litt paff når de spør hvor lenge jeg har igjen, for de forventer vel å høre at babyen kommer til jul eller januar..... *ler*...... Så når jeg sier mars- blir de litt rare i fjeset.. Jeg fikk stor mage i uke 18 og der har den blitt siden da.. Den vokser saakte videre. Jeg hadde ikke diger mage med nr1, men god og rund.. Så en så stor mage nå så tidlig var litt overraskende for meg. Det er kos å gå og strutte, men kjedelig at folk tror jeg er lenger på vei enn jeg er..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Prøv å gå gravid med tvillinger du- jeg er i uke 21 og ser ut som om jeg skal føde til jul- har termin 28. mars.... Skjønner ikke hvorfor i all verden det er så mye klaging her inne! Vær stolt av magen din!!!!
guttemamman:) Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 He he, dette problemet har jeg også, stor mage og liten kropp, er bare 155cm, så jeg ser nok stor ut.. Senest i dag var det ei som sa, å ja, nå begynner det og nærme seg, å nei sa jeg bare, ikke før februar vet du... Jul og nyttår kommer først. Har hatt en periode der jag hisset meg veldig opp, spes med nr2 også, men ¨nå ler jeg for det meste, er jo de som blir flaue, tenk å sette seg selv i en sånn situasjon da, si sånne ting uten å være 100% sikker, vet hvertfall at jeg er veldig forsiktig med hva jeg sier til mine gravide medsøstre:) Anonym over her: Vi må respektere at noen er stolt over stor/liten mage, og noen liker IKKE at folk ALLTID skal kommentere megen deres, og her inne er det plass til alle, om en vil klage, skryte, gråte, eller le....ALLE innlegg er like viktige. Så det så!!
Gjest Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 enig med deg ang innlegget over her, nr3 er på vei:) 8 feb.2007.
mamseeeen Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 hei... dette er du ikke alene om!!!!!!!! er 17uker på vei jeg å hver dag får jeg høre komentarer på skolen å jobb om hvor stor magen min er blitt...kan da ikke noe råd for det:) i forrige uke var jeg til jordmor å hun komenterte det hun også, ble faktisk lei meg... hun mente jeg måtte være mye lengere på vei enn hva jeg selv tro, men var jo på ultralyd i uke 12 å da stemte jo det!! jeg spurte om hun kunne lytte etter hjerteslagene til babyen, men da svarte hun: trenger da ikke det, ser jo at alt er som det skal og at det går bra når du er blitt så stor!!!!!!!! ble kjempe lei meg, ringte å klaget dagen etterpå...heldigvis var hun bare vikar for min egentlige jordmor!!!
jippii Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 synes det bare er moro når folk kommeterer magen min jeg..(har ligget over det grønne feltet på sf-målene hele tiden). Jeg er nemmlig stolt av den!!
Gjest Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Selv syns jeg det er kjempevanskelig å se på noen hvor langt de er kommet, selv om jeg sitter her med en mage i uke 28. Så jeg må bare si at jeg forstår de som ikke greier å tippe rett. Alle bærer jo ungene sine forskjellig. Så jeg syns man kan være litt overbærende med de som ikke greier å se hvor lenge man har igjen.
Frk. Vable Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Hehe, flott at andre har det som meg!! I forhold til alle andre gravide jeg kjenner, så er jeg visst stor... Er 20 uker på vei og har lagt på meg mellom 6 og 8 kg. Var myyye mindre første gangen, men tror det er vanlig at magen kommer fortere når man har født før. Trøster meg med det og håper det ikke er det at jeg spiser for mye...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 slik har jeg det også, jeg er i uke 19 no, og alle sier at magen min er så liten, jeg selv og min slekt synest at den er slik den skal være.... gikk rykter om at jeg hadde mistet siden jeg ikkje hadde så stor mage vettu.. folk kan passe på seg selv synes jeg... blir sint og frustrert over slikt jeg.....
Skilpadden Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Jeg synes magen min er altfor liten nå, jeg... Jeg vil at den skal være stor, men alle sier at "den er ikke sååå stor da". I forrige svangerskap var jeg SVÆR! Aner ikke hvor mange som spurte om jeg skulle ha tvillinger. Ble drittlei for å være helt ærlig. For ikke å snakke om alle som skulle ta på magen min hele tiden. Før folk spurte hvordan jeg hadde det spurte de hvor mye jeg hadde lagt på meg. Ganske frekt, spør du meg... Magen kommer som regel fortere med nr. 2, og så stopper det litt opp. Du er helt sikkert kjempefin!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå