Gå til innhold

hvor sikker er en cb test???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener dere? noen som har teste posetiv og ikke vært gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Litt usikker på dette her, men jeg prøver å svare alikevel.

Jeg har vel igrunn lært at om man får en positiv graviditetstest så er det sannsynligvis nesten 99% sikkert at den er positiv. Tror cb testene er ganske sikre ettersom de reagerer på mindre mengde hormon enn flere andre tester. Det er vel heller motsatt med grav.tester, at man kan være gravid selv om testen viser negativ.

Men, om du har nylig fått barn så kan vel kanskje hormoner "henge" igjen i kroppen en liten stund etterpå og gi deg et falskt resultat?

Vent noen dager og ta en ny test om du er veldig usikker, 2 positive tester er neppe feil.

Skrevet

takk for svar!

føler meg egentlig ganske så sikker på at jeg er gravid, men vil liksom ikke ta gleden på forskudd. tok en test i dag til morningen og den var veldig posetiv. har tatt to tester før men de har ikke funket.

har jo fått litt større mage, kjenner jeg har halsbrann, noe jeg slet mye med sist jeg var gravid og er litt kvalm..

få gå til legen og få det bekreftet tenker jeg... :)

Skrevet

Hei!

Hvis testen viser positiv, så er den nok det skal du se:o) Det sies at det hormonet som slår ut på positiv test, kun er i kroppen hvis du er gravid, så det hormonet kommer ikke frem hvis du ikke er det.. Hvis testen derimot viser negativ, KAN man være gravid for det.. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...