Snillvild Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Lurer på om dere bruker tannkrem til babyen ? Synes det virker fullstendig ulogisk, siden hun ikke kan spytte (har to tenner nede i munnen)? Alt hun har fått til nå i tillegg til morsmelk har vært økologiske produkter eller hjemmeavlet og laget, skal hun da spise tannkrem med div tilsettningsstoffer? Har barnetannkrem i skapet, men har ikke fått meg til å ha den på tannbørsten enda, noen som kan mye om tannhelse her?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Hei! Kan ikke skryte på meg å kunne mye om tannhelse, men det vi har fått beskjed om på helsestasjonen, og det jeg har lest, er at når de har fått tenner skal man bruke bittelitt (nesten usynlig mengde) tannkrem på børsta. Det er vel faktisk meningen at de skal svelge litt etter det jeg har skjønt? (pga fluor). I følge helsesøster kunne man godt bruke voksentannkrem så lenge mengdene var små, det viktige var at det var fluor i den.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Henger meg på det siste som ble skrevet her, akkurat den samme infoen ang tannkrem fikk jeg da min lille fikk tenner. Jeg har ikke så veldig lyst til å bruke den barnetannkremen, for synes den er så skrekkelig søt. Min lille gutt protesterer ikke i det hele tatt, når det er tannkrem på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå