Snillvild Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hei! Kan dere ikke komme med argumenter for å ha ett eller to barn?Har alltid forestilt meg at jeg skal ha minst to barn, men mannen min er ikke så sikker på at vi skal ha flere. Vi har verdens snilleste og søteste (så klart) jente på 7 mnd. Mannen min er 43 år og synes kanskje han er for gammel for en til, (jeg er snart 29), dessuten er han redd for at han ikke får tid til å skjemme bort vesle-frøkna nok om han får en til!!! Hva sier dere? Alle fordeler og ulemper med ett eller to barn tas imot med stor takk!
Babykilo Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Ulempe med en er at hun ikke kommer til å ha noen søsken rett og slett. Ingen i familien å leke med når hun er liten, og kanskje viktigere, ingen familie utover dere når hun blir voksen. Hva når dere er borte? En annen fordel med flere er at dere vil ha en skikkelig familie når dere blir gamle. Ulempe med flere kan være dårligere økonomi, mye styr etc. Jeg synes ikke det er så kjempekult med barselstid, men vi skal ha i hvert fall ett barn til.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Har du søsken selv? Da har du isåfall svaret! JEg har to barn og har veldig lyst på ett til. Har to søsken selv og det er helt topp!! Så tenker jeg faktisk også på om tragedien skal ramme...( uff, bank i bordet for at det IKKE skjer), så har en flere igjen å leve for!! Har opplevd en del tragisk, sikkert derfor jeg også tenker på dette.. Bare det og se hvor stor glede barna har av hverandre betyr også svært mye for meg! Ett barn er liksom for lite synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Vi tenkte å ha bare ett barn. Ville ha all tid til den og mer tid til hverandre. Ett barn gir jo bedre tid til henne, mer penger til henne og mer oppmerksomhet fra alle. Vi kom til at det ikke ville være bra for sønnen vår å vokse opp uten søsken. Pappaen har 4 søsken og jeg hadde en bror, nå er det bare meg.(han døde) Da fikk jeg se at å være bare meg gir meg MYE annsvar/bekymring alene for de. Gå for to dere, litt slitsomt nå. Det blir bedre, gi han ett år da har han glemt den slitsomme babytiden:))
Snillvild Skrevet 12. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2006 Baby-tiden har ikke vært slitsom for oss, vesle-jenta er superlett å ha med å gjøre, har sovet 9-12 timer per natt siden 10 uker og er bare blid om dagen. Men ingen grananti for at nesten mann blir slik???
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 selv har jeg 3 søsken, og det har vært helt fantastisk opp igjennom oppveksten min..enebarn blir nok ensomme. jeg skal ha fler enn ett, om det blir ett til eller flere vet jeg ikke, men enebarn skal jeg ikke ha! hva om dere skal på familietur? ingen å prate med i baksetet, ingen å leke med på veien... det finnes fler ulemper, enn fordeler med å ikke ha søsken...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Vet du? En klarer det en må klare for å si det slik:) Jeg har hatt to barn med kolikk, siste med kolikk og kiss. Begge har vært urolige ogsover lite, men vil likevel ha flere!! Det er liksom en liten periode det er som værst, blir alltid bedre:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Sitte i sandkassa selv med ett voksenvant barn, eller putte to der og gjøre voksenting i fred? hehe
Snillvild Skrevet 12. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2006 Det er ikke fordi vi synes det er slitsomt med barn at vi lurer på om vi skal ha flere, bare for å understreke det en gang for alle!!! Hovedgrunnen er vel at mannen min føler at det kan bli urettferdig for barnet å ha en så pass gammel far. (Ikke si at jeg skulle tenkt på det før jeg fikk nr 1 med han være så snill, hun er superplanlagt, ønsket og etterlengtet!!!!). Syns dere ikke at alderen hans er betenkelig i det heletatt?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 ang alder på mannen din: min far var like gammel da han fikk meg, jeg er nå 27 og han er 70. Pappaen min er supersprek og ingen tror han er så gammel i det hele tatt. Så så lenge mannen din selv føler at det er greit, og at han kanskje er litt bevisst på å holde seg sprek, så ser jeg ikke problemet. Eneste "problemet" jeg hadde da jeg var liten/yngre var at de andre barna syntes det var rart at pappaen min var så gammel, og avogtil syntes jeg det var flaut. Men jeg har aldri blitt mobbet for det eller noe slikt. og heller nå, enn å angre seg om to år igjen..man ahar jo aldri noen garanti for hvor lenge man lever, og jeg innrømmer at jeg er redd for at pappa skal dø.(mamma døde for 5 år siden så da jeg plutselig bare søstre igjen.) så summa sumarum: søsken er bra, så har man hvernadre selvom far skulle dø. (huff, det hørtes verre ut enn det var ment!)
Murmeline Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Jeg skjønner hvorfor du spør, og min erfaring er: ja, det er litt "dumt" å få barn i høy alder, det ble hvertfall sånn i min familie. Da jeg ble født var pappa 42 år (jeg er yngst). Da jeg hadde begynt på skolen ble pappa dessverre uføretrygdet pga hjertesykdom som han ikke ble helt frisk av. Dette gjorde nok at han ble gammel "før tiden". Han døde for noen år siden, før jeg giftet meg og fikk barn. Jeg var jo voksen, men litt tidlig å miste pappaen sin likevel... MEN, selv om jeg alltid har hatt en gammel pappa, og det var flaut osv, tror jeg likevel jeg hadde en virkelig super pappa! Personlighet er noe annet enn alder. Men, man "må" jo på en måte ta høyde for at barna kan miste pappaen sin før jevnaldrende barn/ungdom/voksne. Lykke til med valget:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Vi har bare ett felles barn foreløpig, men mannen min har en gutt på 12 år fra før. Og han har gitt klar beskjed om at det er kjempestusselig å være enebarn, så han ble kjempeglad når han fikk en søster. Selv om aldersforskjellen blir stor så koser han seg med søsteren. Si til mannen din at han får kjempegod tid til å skjemme bort vesle-frøkena mens du går gravid med neste og når nestemann er nyfødt og avhengig av deg. Jeg kjenner flere fedre som har storkost seg med førstemann mens mor styrer med den nyfødte. Jeg har en bror som er bare 15 mnd yngre enn meg og vi hadde det veldig fint sammen da vi vokste opp. Ulempen med to er jo at det er 10 ganger så slitsomt sier dem som kan noe om dette. Vi har tenkt å få en til for vi ser hvertfall ulempen med han som har vært enebarn så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå