camelia4årpåvent Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 ....er det vanlig å få noen symptomer på graviditet før man tar graviditetstest ved ikm? Hvilke og hvor lenge før?
kelebek Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Her tror jeg du vil få mange forskjellige svar... Da jeg var gravid med tulla vår, merket jeg ingenting før jeg var nesten 7 uker på vei. Fikk aldri f.eks. ømme pupper som jeg synes nesten alle snakker om. Men det må sies at vi ikke prøvde å bli gravide da, så jeg begynte jo ikke å jakte på symptomer før en uke over ikm ca. Men jeg hadde ingen plager i graviditeten heller, bare trøtt og bittelitt kvalm. Veldig individuelt dette her. Men vi er flinke til å jakte på symptomer her inne ;-) Klem
*panama* med to søte små Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Med den første så merket jeg ingenting... Men denne gangen så merket jeg myyye,men det var kanskje fordi jeg jakte veldig mye denne gangen også;o) Men jeg merket ømme pupper veeeldig tidlig,fikk veldig mye luft i magen,kviseutbrudd(noe jeg aldri har ellers)Det verket i korsryggen også fikk jeg vondt nederst i magen.Kvalmebølger vist det gikk for lenge mellom måltidene.. Det er det jeg husker i farten..
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Mange merker det tidlig, og flere dager før IKM..... Jeg har ikke merket noe særlig denne gangen, og er nå akkurat 6 uker på vei...hadde ikke trodd jeg var gravid, hadde det ikke vært for positive tester og uteblitt menstruasjon.......... )) Kun litt tretthet......(heldigvis ikke kvalme).. Med de tre forrige ble jeg kjempekvalm tidlig i svangerskapet og til ca uke 12...................samt fett og ekkelt hår, litt kviser og tretthet..
Dr. Horrible Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Det einaste symptomet eg hadde før IKM då eg gjekk med guten vår var at eg kjente nokre stikningar nede i høgre side av "damemagen" ca 1 veke etter EL. Muligens festesmerter? Det viktigaste symptomet var vel egentlig at eg var 100% sikker på at eg var gravid. Testa positivt to dagar før IKM. Kvalmen kom som eit bombenedslag då eg var 6 veker på veg (og holdt seg der til veke 24-25..), men det er visst mulig å kjenne både kvalme og aukt tissing før IKM.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Jeg merket de mye omtalte mensmurringene. Jeg var vant til å kun ha vondt den dagen mensen ankom, så da jeg begynte med murringer et par dager før IKM og de fortsatte til 3 dager etter, testet jeg (positivt). Ei god stund før IKM vokste også puppene og ble supervonde (alt som fikk puppene til å disse var vondt, hoppet også opp en str i bh). Var vant til å få bittelitt ømmere pupper rundt ikm, så reagerte ikke på dette heller. Var salig uvitende om det meste første gangen vi var prøvere, hehe. I motsetning til nå hvor alt protokollføres hver mnd :oD
VinterSol+2 Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 økt uflod. og så ventet jeg jo veldig på mensen da, så hadde en og annen mensmurring. puppene mine var overhodet ikke ømme, ikke var jeg kvalm og ingenting annet heller..
Gjest Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Testet positivt da jeg var 4+6 eller noe sånt. Følte meg ikke gravid, så det kom som en overraskelse. Hadde stikkninger i venstre eggstokk ei uke før IKM. Husker også at jeg hadde halsbrann en kveld, noe jeg hverken har hatt før eller seinere. Kvalmen kom som et smell i uke 6 og holdt seg der til uke 12... Håper jeg får oppleve dette igjen nå snart!
2søtesmåh Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Akutt tissing!!! Og det var alltid kjempemye som skulle ut, selv om det var bare 5 min siden sist..... Gikk med det i nesten to uker, før jeg bestemte meg for å dra til legen. Men så begynte jeg å tenke tanken at det å ta en graviditetstest først kunne være lurt, erindret at økt tissetrengthet kunne oppstå tidlig i svangerskapet pga hormoner (var ikke inne på bim den gang og visste derfor ikke om alle symptomer). Tok en test en ettermiddag for jeg hadde tenkt å bestille legetime dagen etter, og jammen var den svakt positivt. (dette var tirsdag, IKM var lørdag/søndag og det var IKKE morgenurin....) Sa ingenting til sambo, og test to dager senere, heller ikke morgenurin, og da var det ingen tvil. Tydeligvis har jeg EL tidlig i syklusen, samt at jeg er meget sensitiv for HCG samt at jeg produserer det rask. renger med at jeg vil reagere med tissing tidlig ved neste graviditet også. Sånt sett kan det hende jeg sliter når jobben skal på kurs i slutten av måneden. Vi skal kjøre "i ødemarken" i 3-4 timer, og blir jeg gravid denne pp så kommer det til å bli mange stopp er jeg redd for....Den tid, den eventuelle sorg ) Lykke til med symptomjakten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå