Maisen65 Skrevet 11. november 2006 #1 Del Skrevet 11. november 2006 Hei, har sett at forsøket ditt ble avbrutt, så leit å lese. Jeg hadde et forsøk i september der jeg måtte gå på spray to uker lengre fordi nedregulering gikk treigt. Faktisk var verdiene mine høyere etter to uker på spray enn før jeg begynte! Fikk inntrykk av at det er sjeldent. Heldigvis ordnet dette seg etter forlenget spraytid og jeg fikk ut 5 fine egg. Dessverre lot ikke disse seg befrukte, så nå skal vi straks igang med en ny runde, da med ICSI. Føler meg meg litt "beslektet" meg deg, avbrutt forsøk og alder som ikke akkurat er på vår side lenger. Også godt å se at jeg ikke er helt alene om og være over 40 år her inne. Jeg har ikke fått noen særlig gode prognoser pga av FHS-verdi som viser begynnende overgangsalder, men føler at dette ikke skal være uprøvd. Har to tenåringer fra et tidligere forhold, og har det siste året mistet to ganger i MA, uke 9 begge ganger (naturmetoden) Valgte å forsøke IVF for å øke sjansene våre for å lykkes med et felles barn. Håper du snart er i gang igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7053242-apriljente-66/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 13. november 2006 #2 Del Skrevet 13. november 2006 Hei Maisen65, koslig å få en etterlysning:) Ja det er fint å ha noen med noen lunde felles "skjebne". Selv ble jeg ganske paff da jeg fikk vite at jeg ikke var nedregulert nok. Trodde det motsatte, dvs overstimulert var mer vanlig.. ? Har du hatt 1 ivf forsøk? Du har også også slitt endel med å gravid har jeg skjønt. Du er også heldig som har to barn fra før. Jeg håper å være i gang med 4. forsøk snart (har ingen barn fra før). Legene har møte i dag og jeg skulle få svar i løpet av dagen mht videre behandling. Er litt nervøs for at de kan si "toget har gått"...uff. Trist å høre at du har hatt 2 MA. Har du sjekket ut progresteronverdiene dine? Leste om en dame som ble gravid 3 ganger og mistet samme uke hver gang. Kroppen hadde progresteronfall akkurat den uka, ble det påvist ved blodprøver over en viss tid. Men med prøverør så fikk du ant . med deg progesteronkapsler som skal hjelpe til å holde på fosteret. Jeg har stor tro på progesteron. Hvordan merker du begynnende overgangsalder? Jeg har tenkt mye på det i det siste. Er livredd for at eggene mine ikke skal være noe tess lengre...Men i februar så fikk de ros for at de var SÅÅ bra.. Isommer hadde jeg en del hetetokter på nettene og tenkte at nå er overgangsalderen her, hehe. Ja man blir tussete av denne prøverørskarusellen, og det er godt å dele sin "skjebne" med andre. Jeg håper ICSI vil fungere for dere og at den lille spiren din vil sitte. Vi får krysse fingrene for hverandre. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7053242-apriljente-66/#findComment-7065140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maisen65 Skrevet 13. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. november 2006 Ja, denne karusellen gjør en nokså småsprø i perioder. Kjenner godt at tiden for ny behandling nærmer seg. Av og til lurer jeg litt på om jeg er "helt klok" som har gitt meg ut på dette. Har selv to supre tenåringer, men så er det savnet av et felles barn som gjør at dette føles helt riktig å gå igjennom. Ønsket om et barn har bare økt etter de to MA-ene. Da jeg traff min nåværende samboer følte jeg meg helt ferdig med småbarnsperioden. Men det er rart med det, etter en treårs tid begynte jeg å føle at jeg nok ikke var så ferdig med dette som jeg trodde. Tikkingen av min biologiske klokke slo til for fullt, like før jeg fylte 40. Det gikk et år før jeg ble gravid på naturlig måte, men det endte dessverre i MA både i februar og på nytt i juni. FSH verdien min er nå 15.2, men var på 18.5 ved 1 IVF forsøk i september. Da fikk jeg ut 5 fine egg, noe legen var veldig fornøyd med. Men det er umulig å se om eggene er friske. Hvilke FSH verdi har du? Jeg merker ikke at jeg har kommet i begynnende overgangsalder. Det eneste som har forandret seg de siste par-tre årene er at eggløsningsperioden er blitt mye mer merkbar. Jeg er nervøs for at jeg ikke skal bli tilstrekkelig nedregulert, slet jo med det 1 gang, så er jeg nervøs for eggreservene mine skal være så skrale at det ikke skal bli noen egg som blir bra nok. Håper så veldig på like bra resultat nå som ved første forsøk! Har forstått det slik at om jeg får to fine befruktede egg å sette inn, så skal sjansene våre være en del større enn ved naturmetoden (har lest at det med min alder er ca 6 % sjanse hver mnd å bli gravid) Blir jeg gravid så skal jeg ta progesteronkapsler til uke 12. Vet at sjansene er forholdsvis ør-små, men prøver å være optimistisk. Håper du er igang igjen snart, og at alt går veien da - helt fram! For oss begge - og fo alle de andre supersterke damene som kjører prøverørskarusellen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7053242-apriljente-66/#findComment-7071880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå