-Helen- Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 jeezees....skal jeg aldri føde jeg? trodde jeg ville ha en 2 uker gammel baby i armene nå, men neida.....(jordmor som mente jeg absolutt ville føde før termin) men nå sitter jeg her på overtid har 2 cm åpning og er veldig moden....har ikke jeg født på torsdag skal jeg på overtidskontroll. men håper jeg føder før d! jordmor strippet meg i går...fysj og fysj, men ser ikke ut som det har hjelpet gitt. føler det ikke er noe på gang heller....har jo verken hatt vonde kynnere eller mens smerter iløpet av hele svangerskapet, så nå er det på tide jeg skal få litt vondt synes jeg flere utolmodige sjeler her ? dele litt tanker hadde vært fint nå på slutten...hehe
3 små gull :) Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Ja jeg venter jeg også. Har prøvd trappegåing nå å synes faktisk at det stikker litt mere nå, men det avtar vel etterhvert.....sukk!!!!!
Gjest Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Ja, jeg venter og venter!!!:-) Har termin til uken, og trodde at jeg ville føde en god stund før termin da jeg hadde tidlige rier. (som ble stoppet) Nå sitter jeg her, og er tung og stor...Og venter på babyen!!! Håper det skjer noe snart!! Jeg er utålmodig nå! Jeg også!!! Leter febrilsk etter tegn på at fødselen nærmer seg...
adelia*termin 18/10* Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 er i samme situasjon, skal på overtidskontroll på torsdag. Er drittlei nå. Jeg venter nr 2, gikk ikke noe særlig over med henne, 2 dager. har heller ingen tegn på at noe kommer til å skje snart. Håper virkelig det skjer noe snart:) hilsen frustrert men spent.
Crazy mama Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Signerer denne, så absolutt! Jeg har 14 dager til termin, og veeeeeeenter!!! Men regner med å gå over, det gjorde jeg sist også. Syns denne tiden er den tyngste av hele svangerskapet, nemlig pga stor utålmodighet og tyngde. Også her er det helt stille, bare litt "søte" kynnere uten noe tak. Forventer egentlig å føde før denne gang, fordi fødselen var igang for ett par mnd siden. Heldigvis stoppet den da, men nå - hvor er ting når en trenger det?!?
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 jeg er utålmodig!!! og jeg er en smule lei av forventningsfulle folk som spør og maser om hvorfor jeg ikke har kommet meg på sykehuset enda...... arg.... Leter febrilsk etter tegn på en begynnende fødsel.., men har ikke andre tegn enn menssmerter og kynnere. Ikke no blod på papiret eller slimpropp... sukk... sterke kynnere og menssmerter har jeg jo hatt en ukes tid nå... skulle ønske jeg greide å la vær å tenke på det!!! :S Men det er jo umulig, med bimvenner og nysgjerrige folk overalt. Kanskje det er sånn at jo mer utålmodig en er, jo lengre tid tar det?? Kan nesten se sånn ut... *dobbeltsukk* :>
-Helen- Skrevet 11. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2006 er litt enig med deg snuppa25, mange som maser og spør noe fælt....ikke noe vondt ment fra dem, men jeg synes ikke ting blir bedre akkurat og tiden går ikke fortere godt å høre vi er flere som venter da....vi får oppdatere hverandre litt og se om det er noe som skjer snart det skjer vel når vi minst aner det tenker jeg! kos dere i kveld....kanskje det skjer noe i natt?
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 henger meg på jeg.. 9 dager over termin, og det virker ikke som noe skjer.. var hos jordmor fredag og ble strippet og fikk akupunktur, men dt ser ikke ut til å fungere..skal på overtids kontroll til torsdag og blir satt i gang fredag.... i allefall mamma til helgen igjen:)
Lois Lane Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Jeg også venter og venter. Har termin i dag, så jeg er ikke på overtid enda. Men jeg trodde jeg skulle føde før termin, så orker ikke tanken på å gå 2 uker over! Prøver å jogge opp trappene hjemme (5 etasjer), men det ser ikke ut til å hjelpe.. he he Har fortsatt ingen tegn på at en fødsel er i nærheten..
27dager Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Joda. Jeg venter. Og gleder meg. Men er i grunnen ikke utålmodig. Har bare vært det en dag i forrige uke. Dagene går med til lesing, soving, kafe med venner og Sopranos. Prøver å slappe av og ikke tenke så mye på når, kan jo ikke vite når det skjer uansett. Men 6 dager til termin og håper egentlig på jo før jo heller.. men prøv å slappe av og ikke bruke kreftene på å vente vente vente.. de trengs nok siden skal dere se..
sebastians mamma Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 jeg venter å venter, men ingenting skjer.... er 7 dager over termin og drittlei..., ser at vi er flere på overtid, lykke til alle sammen:)
Happy-32 Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Å ja... Er sååååå klar for å føde nå. Har termin i dag, men for 2,5 år siden fikk jeg datteren min 11 dager før termin. Så jeg har vært klar en stund. I tillegg ligger dette barnet i seteleie og skal fødes med rumpa først,noe som gjør at jeg ønsker at fødselen skal starte NÅ. Vil ikke føde en kjempebaby i sete. Håper fødselen starter snart for alle oss som er skikkelig leie av å vente.........
Gjest Skrevet 12. november 2006 #13 Skrevet 12. november 2006 Venter og venter her og. 8 dager over nå og ingen tegn på noe ennå. Gikk 15 dager over sist så er ikke superoptimist akkurat. Begynner å bli litt redd for at vil gå så lenge at de ikke har annet valg enn å sette fødselen igang kunstig. Forrige gang fikk jeg lov å gå til 17.dagen i håp om at den ville starte av seg selv. Hvilket den gjorde den 15. dagen. Alle mine fødsler har vært styrtfødsler og legene vegrer seg for å sette meg igang pga smertene og farten på fødselen det vil medføre. Og det beroliger ikke akkurat meg at legene vegrer seg..... Så om jeg ikke er så utålmodig så begynner jeg å bli en smule nervøs etterhvert
JGG&J Skrevet 13. november 2006 #14 Skrevet 13. november 2006 Slenger meg på her jeg også! Er 5 dager over i dag, og etter 3 uker med sterke kynnere, nedpress og rier uten modning kjenner jeg at dette begynner å tære på både psyken og helsa!! Er så sinnsykt lei av å gå å finne tegn til om fødselen kan være i anmars.. Fikk datteren min 8 dager før termin sist, og har vel egentlig trodd at det skulle bli akkurat det samme denne gangen (!!) Men neida:( En annen ting som er litt slitsomt er alle telefonene og sms'ne som popper inn i tide og utide; akkurat samme innhold fra 20 forskjellige mennesker hver dag!!!!!!!!! Har det skjedd noe? Si meg, har'n ikke tenkt å komme ut? Kjenner du forandring? Noen ganger dropper jeg å ta telefonen, rett og slett for at jeg ikke gidder å snakke med noen- da er det hysteri da!! Tar ca 2 sekunder så ringer telefonen til gubben, er dere på sykehuset??? Huff, man blir litt frustrert i disse ventetider... Men han kommer vel snart, og da er all ventinga verdt det! Ønsker alle ventere en riktig god dag videre- krysser fingre og tær for at det vil være fødsel i anmars for noen av oss i de nærmeste dagene!
gine_gutt14.11.06 Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 JA, jeg er 2 dager på overtid og det føles som 14 dager over! dvs jeg har ul-termin i morgen, men har 2 ganger født på menstermin tidligere! DRITTlei alle sms'er og telefoner – jeg er nok en svært utakknemlig person for tiden, men det er UTROLIG frustrerende å få spørsmålet : «Nei, går du her enda?» «NÅ er du vel ganske lei!» – Ja, jeg ER det og det gjør det ikke bedre at alle og enhver poengterer akkurat det! Vel: Hva med noen tiltak for å gjøre ventetiden kortere? Jeg spiser og koser meg og bekymrer meg samtidig for at jeg blir tjukkere og tjukkere og mer og mer daff! I dag skal jeg ut å gå tur på glattføre og håper at aktivitet skal få igang fødsel. Har ellers prøvd ALLE kjerringrådene i boka! Hva med dere, noen råd som ikke allerede er beskrevet på BIM?
mor til prins Skrevet 13. november 2006 #16 Skrevet 13. november 2006 jeg er 6 dager over termin og jordmor konstaterte i dag at jeg ikke var moden. kontroll på sykehuset til torsdag. jordmor trodde ikke på noen fødsel før det i alle fall.
lissin Skrevet 13. november 2006 #17 Skrevet 13. november 2006 8 dager over termin på meg. Ikke sånn fryktelig lei, nå er håpet bare at jeg føder før fødselen må starte kunstig. Men ut skal den jo uansett, så det som må til, må vel til. Gleder meg så fryktelig til den kommerr. Faktisk en god trøst at jeg vet at hva som er status om en uke: da har jeg født og da har jeg fått møte baby. Gleder meg.
-Helen- Skrevet 13. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 13. november 2006 godt å høre det ikke er kun jeg som er lei jeg har ikke følelse på at noe som helst skal skje.....alt har stoppa på meg, hehe. har ikke vondt en plass!! jeg skal på overtidskontroll fredag.....synes det er ¨så lenge til men er jo ikke sikkert jeg trenger den kontrollen da....forhåpentligvis! klem til dere alle!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå