Gå til innhold

Uansvarlig å ta ett glass vin eller to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er snart 4 mndr, jeg har de siste helgene kost meg med ett glass vin og to i helgen. Kanskje ett fredag og ett-to lørdag. Blir ikke full, men synes det har vært godt å ta ett lite glass. Ammer, men det er j oen stund til han skal ha igjen etter jeg har drukket det.

Hva kan i verste fall skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I verste fall kan det hende at du koser deg med vinen!! ;o)

Er vel like mye promille i morsmelk som i blodet ditt. Så så lenge det går en stund til du skal amme igjen er jo morsmelka tom for alkohol igjen. Dersom babyen pluselig våkner og vil ha litt pupp går nok det bra også. Når de har blitt over seks uker tror jeg de tåler å ammes selv om mor har drukket ett glass vin!

Kos deg! :o)

Skrevet

Kos deg du sier jeg også :-)

Skrevet

Ikke uansvarlige i det hele tatt!

Vil du være på den helt promille-frie siden, er det bare å drøye 2-3 timer etter et glass vin. Mange jeg kjenner tar seg en pils mens de ammer en gang i blant, for alkoholen blir veldig uttynnet via barnets mage før det går i blodet til babyen. Jeg tar meg ofte 1-2 øl eller glass rødvin når snuppa har lagt seg om kvelden, for da går det minst 6 timer til ammingen.

Kos deg du!

Skrevet

Hyggelig med bare positive svar, da ble samvittigheten litt bedre. Drikker meg ikke akkurat full(på 1-2 glass), men har liksom hatt en deilig fredag- og lørdagsfølelse tross fri hver dag -Og det har vært snev av litt gammeldags voksentid etter barna har lagt seg.. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...