Gå til innhold

Koseklut? Brukes til...? hva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker babyene deres koseklut? Hvordan? Hvorfor? Hvordan ble den introdusert?

*nysgjerrig* :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste bare om koseklut her inne...

Har ikke kjøpt noen egen koseklut, men bruker en "gulpeklut" til koseklut. (Ikke en som er full av gulp, altså, men en som jeg har hatt litt i nærheten av meg, så det lukter litt mamma av den).

Når gutten skal sove legger jeg den ved siden av ansiktet hans, han borrer nesa si inn i kluten. Begynte å legge kluten der etter at jeg hadde lest om koseklut her inne. Ser ut som om gutten min koser seg veldig med den kluten ved siden av seg! :o)

Skrevet

Hvordan får du den til å lukte "mamma"?

Skrevet

Jepp mini bruker, begynte med det for å få ha til å sovne om kvelden:) nesevarme er visst godt:) bruke som carina gulpeklut.

Skrevet

Jeg har lagt en klut inntill ansiktet hans alltid når han skal sove, nå er han 3,5 mnd og tar tak i den og tygger litt på den og duller seg i søvn. Istedenfor smokk, som han aldri har villet ha...

Skrevet

bruker en brukt en jeg da, ikke full i gulp selvsagt, men en som jeg har hatt på skulderen og inntil meg. har brukt rene også, funker det og:)

Skrevet

Ofte den jeg har hatt i nærheten når han har spist, jeg bruker gulpekluten som litt "BH-beskyttelse" for å slippe å få BH'en søkkvåt av morsmelk. Hender nemlig ofte at melka kommer så fort at han slipper puppen litt, og da spruter det litt melk. Eller så kan du jo bare bære en klut under klærne, mot brystet en stund, eventuelt sprute et par dråper morsmelk på kluten...

Noen babyer sover enda bedre om de får kluten over ansiktet. Jeg velger å legge den ved siden av, men han vrir ofte hodet til siden og borrer nesen dypt inn i kluten...

Skrevet

Jeg sniker meg inn her fordi jeg er fødeklar, og syns det er koselig å være tilbake her på 0-1 (koseligste forumet).

Jeg har ei på 16 mnd, og hun har brukt koseklut siden hun var ca 4 mnd gammel. Hun er rett og slett avhengig av den, og blir trøtt bare hun får den inntil seg. Det er en flanellsklut, slik som en får på sykehuset. Den kluten er så og si uunnværlig, og hun roer seg fort når hun får den i vanskelige situsjoner. Også bilturer går som en drøm med den, når hun får kluten, ja så går det ikke lang tid før zzZZzZZ! :)

Eneste utfordringen etterhvert er å skifte den ut til vask, det er litt av en prosess. Da må en overlappe med en annen klut over lang tid i forveien, slik at lukt og "konsistens" er den rette. Når hun var baby la jeg de rene klutene inntil meg selv på naken hud over en tid, mammalukten er tryg og god. Jeg har aldri lagt kluten over ansiktet hennes, men hun gjør det jo selv da. Anbefales absolutt, jeg skal påvenne nestemann denne også.

Skrevet

HUn begynte å sutte på dynetrekket, og da tenkte jeg at det kunne være på tide å introdusere en bamse/sutteklut.. (jeg hadde 'dokka' når jeg var liten, og den har jeg enda.. :))

Hun fikk en fin suttemus av mormor som hun bare digger nå. Den har litt spiss nese som er super å sutte på.. den ligger hun også og leker/koser seg med i sengen rett før hun skal sove/etter hub har våknet opp..

Husker ikke når.. kanskje en 3-4 mnd (?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...