rosered Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Tenker og tenker... Har prøvd å bli gravid siden mai (slutta på pilla i april) men har enda ikke skjedd noe... "Planen" var jo å bli gravid så jeg hadde gått ut i permisjon våren/sommeren 07, men det har ikke skjedd... Siden jeg da har flyttet og lyst på jobb litt nærmere her jeg bor har jeg søkt på jobber... Har ikke fått noen enda, men har vært på intervju... Har i tillegg oppsigelse på 3 mnd da, og det er jo litt kjipt hvis jeg skulle bli gravid nå og så gå 3 mnd før jeg begynner i ny jobb... Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre... Vil ikke slutte å prøve, men føler det mest riktige er å vente en stund med å prøve så jeg kan jobbe ut prøvetida i en evt ny jobb før jeg blir gravid, men hva da hvis jeg ikke får jobb, da er jo ventinga forgjeves... Hmmm, ikke bra dette her... Noen som har erfaringer med ny jobb og graviditet?? Men jeg vil jo ikke begynne på pilla igjen, hvis det er den som har stoppet at jeg blir gravid nå... Så hvis jeg da ikke bruker prevensjon og legger planene på hylla så blir jeg vel ratt gravid... Syns ikke det er så kult å bruke kondom heller... Men hva skal man gjøre og hva skal man ta hensyn til??
Mina Sophie Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Hei du:) Er nesten i samme situasjon som deg.. Begynner i ny jobb utpå nyåret, men har akkurat startet prøvingen. Jeg tenker ikke på prøvetiden i min nye jobb, de har ikke lov til å si deg opp pga svangerskap...men de kan selvsagt finne andre unnskyldninger,men da er arb.giver umennesklig spør du meg.. Tenk at; Det som skjer ,det skjer.. Alt for mange venter med å prøve, og desto flere som strever også.. Det ordner seg skal du se. Ikke start på pillen igjen, det blir mye tukkel i syklusen din av slikt. Da bør dere heller "spise karameller med papiret på"(He,he..den var ny du:), eller hoppe av i svingen.. det går ihvert fall ikke utover syklusen din. Kroppen trenger sin tid til å komme i gjenge, og da bør vi la en jobbe med det... Var kanskje ikke noen kloke ord, men det var noen små tanker i alle fall.... Masse lykke til uansett hva du velger:) Klem fra
Gjest Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Må bare gi deg er råd i forhold til dette!!! Søk på nye jobber og vist du får tilbud om en jobb - så si jaaaaa!' E i samme situasjon som deg! Eg søkte - fikk ja - men så va eg så redd(glad) for at eg endelig va blitt gravid at eg sa nei til jobben. Men neida, va ikke gravid.. Å så sa eg nei til drømmejobben!!!! Ikke tenk på at du kanskje e gravid -eller at du kanskje snart e det!! Det kan jo ta tid! Du kan ikke gjør annet en å tenke på deg selv i denne perioden! Søk på nye jobber du!!!
rosered Skrevet 11. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2006 Har hvertfall bestemt meg for en ting nå, skal ikke begynne på pilla igjen... Og etter tidligere sykluser har jeg el denne helga, og ingen kos for samboer jobber natt og dugnad på formiddag så han er ikke akkurat klar for det... hehe... Så da har jeg en mnd å tenke på og finne ut hva jeg vil.... Takk for svar, det setter igang hjernen å få litt synspunkter og høre hva andre i samme situasjon tenker... Lykke til med prøvinga:)
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Ja her er vi tydligvis mange som er i samme situasjon.. Jeg var på intervju denne uka på en jobb på hjemplassen (pender ganske langt i den jobben jeg har nå) Håpet på både jobb-ja og positiv graviditetstest, men nå har tanta kommet så nå håper jeg bare at jobben blir min.. Det passer dårlig med ny jobb og graviditet, men du kan trøste deg med at gravid og jobb sjelden passer sammen (i arbeidgivers øyne) så det er bare å stå på.. Håper du får drømmejobben din:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå