Gå til innhold

HAR NOEN brukt en muskelavslappende medisin som heter SOMADRIL i slutten av graviditeten??

Anbefalte innlegg

Har ekstreme smerter i ryggen og fått dette men vet ikke om jeg tør pga babyen også kan påvirkes, selv om legen sa at jeg kunne ta et par når smertene var som værst. Er 40 uker på vei.

Er også kjemperedd for at jeg skal føde med disse smertene!

Noen som har erfaring med den??

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke tatt Somadril, de er jo DRITSTERKE!!! Sovner av en jeg når jeg har skikkelige ryggsmerter.

Har du tatt de mye før eller???

Men du kan jo prøve å ringe legevakta å høre om de kan rekvirere noe annet til deg? Hvis ikke du bor i Fr.stad, for her er de skikkelig grinete på legevakta, så der får du sikkert ikke hjelp!

Jeg er VELDIG plaget med ryggen og har tatt masse somadril i forbindelse med det! MEN...ville ikke drømme om å ta dem nå mens jeg er gravid! De er jo vanedannende og inneholder narkotiske stoffer, jeg tviler på at det er greit! Jeg har også fæle smerter i ryggen og sliter med det, men biter tennene sammen! under fødselen vil du nok få noe på sykehuset som hjelper deg uten å være skadelig for baby. lykke til

Hei

Dette sier apkningsvedlegget om Somadril.....

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Dyreforsøk viser reproduksjonstoksiske effekter som indikerer en mulig risiko for humane fosterskader. Skal ikke brukes ved graviditet. Overgang i morsmelk: Det er mulig at barn som ammes påvirkes. Preparatet skal ikke brukes under amming.

Jeg hadde nok ikke brukt de ;-)

Annonse

Oi de er så sterke at man kan sovne av dem?! Er nesten som sovemedisin da el? Herregud hvor glad jeg er for jeg ikke har tatt noen enda, setter ikke babyen i fare for alt i verden!!

Nei, da biter jeg heller tennene sammen å prøver noe annet, så får de heller ligge til etter fødselen!!

Dust av en lege som ikke sa at de var så sterke!!!!

Tusen takk for informasjonen jenter, setter stor pris på det!!! :)

Hva med paralgin forte da?

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra gravide kvinner som har brukt preparatet indikerer ikke skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Ved langvarig behandling av moren ved graviditet er det sett neonatal abstinens. Det er sett neonatal respirasjonsdepresjon ved bruk av kodein ved fødsler. Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser. Forsiktighet bør utvises ved vedvarende høy dosering.

Vet ikke om det har noen effekt, men jeg vet om noen med veldige ryggproblemer som bruker dette i kombinasjon med andre preparater. Vet jeg brukte det sist i et ekstremt migreneanfall, snakket da med farmasøyt på apotek først.

Ville brukt en annen lege enn den du fikk somadril av, det er veldig sterk og vanedannende medisin. Høres veldig rart ut, spesielt om du ikke ble informert om hva felleskatalogen sier....

Så de ikke at du var gravid på apoteket? Ingen som reagerte?

jeg har fått somadril for skuldrene mine , men det var FØR graviditet. har fått beskjed av legen om å IKKE bruke dem når jeg er gravid...

så IKKE ta dem!!

hva med et varmt bad? kanskje det hjelper??

klem!!

Annonse

FARLIGE TABLETTER!!! man blir avhengig av dem og den er et sant helvete og komme ut av,mange blir så avhengige og tar så mye at de blir "pillenarkomaner",vil bare advare,skulle ikke vært lov og gitt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...