Gå til innhold

Til dere som har født to tette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn nr to iløpet av ett år nå, og nå like før fødselen undrer jeg meg veldig. Hvordan ble fødsel nr to for dere, i forhold til nr en??

Jeg hadde en forholdsvis fin og grei fødsel sist, den varte i 10 timer. Revnet lite, bare noen pyntesting. Så jeg håper at jeg kan få en lignende fødsel nå også, men det spørs da... Jeg gikk også over sist, 10 dager, det var mye, så jeg håper at det ikke skjer nå. Det sies jo at med to tette, så går en sjelden over med nr to fordi at kroppen er "sliten" etter svangerskapene.

Nå håper jeg at noen der ute vil svare meg på disse spørsmålene, jeg er så spent om dagen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nesten to år mellom mine. Fødsel nummer en 1 tok 9,5 time. Og nummer 2 tok 1 time 45 minutt.

Skrevet

16 mnd mellom mine to største, første fødsel varte altialt 40,5 timer mens nr2 kom 3,5 time etter første rie...

(nr tre brukte nesten 7 timer fra første)

Jeg fikk førstemann 9 dager før tiden, og gikk 9 dager over med nr2 (nr 3 kom 19 dager før)

Så fødslene har vært svært ulike i både smerte og tid...

Skrevet

Jeg har 18 mnd mellom mine.

Første fødsel:

fikk 12 dager før termin. fødselen varte ca 6 timer. hadde pressrier i 20 min. revnet lite og fikk noen pyntesting.

Andre fødsel:

Gikk 7 dager over. fødselen varte ca 6 timer. hadde pressrier i ca 10 min. revnet ikke, og måtte ikke sy.

Skrevet

Jeg har 12,5 mnd mellom mine fødsler...

Fødsel nr. 1 endte etter 22 harde timer med et akutt keisersnitt. Dette bl.a. fordi livmoren min ikke tålte påkjenningen av riene, og derfor hovnet opp... Hadde gått 8 dager over ul-termin (14 dager over "min" termin, som jeg er sikker på at var den rette...

Fødsel nr. 2 trodde jeg skulle gå lettere (hadde 6 cm åpning etter to timer.) Dessverre hovnet livmoren opp også denne gangen.. Etter rundt 10 timer holdt det på å gå galt, og jeg måtte klippes mye for å få henne ut. (hadde navlesnoren rundt halsen, og satt fast med skuldrene..) Gikk 6 dager over termin.

Skrevet

Takk for mange svar, dette er et spennende tema for meg nå i denne tiden. Flere som har lyst til å fortelle? :)

HI

Skrevet

Kan ikke fortelle, men følger med, har litt lyst på 2 tette selv :-) min fødsel tok fra jeg kom på sykehuset til han var ute 3 tima og 15 min, fikk pyntestig, så håper på lik fødsel neste gang :-) 3 daga før ul-termin og 3 daga etter min termin :-)

Skrevet

Har to år mellom mine.

Begge fødslene tok ca 12 timer fra første rie, men to veldig forskjellige fødsler. Første endte med vakum, totalruptur og masse sting.

Andre gikk helt normalt, bare noen få pyntesting etterpå.

To fødsler, to forskjellige men må si at den første likte jeg bedre selv om jeg helst skulle vært foruten vakum. Litt annen smerte, litt bedre å holde ut om en kan si det slik.....

Skrevet

Har tette barn

Fra første ri til slutt tok det 6 timer med første

Nr. 2 og 3 ble født på to timer og ett kvarter.

Er vanlig at nr. 2 kommer veldig raskt, har jeg hørt ofte - og erfart.

Men "vanlig" betyr jo ikke alle....

Gikk sjokkerende fort med nr. 2. - kort fortalt tok det bortimot to uker før jeg virkelig oppfattet at jeg hadde en sønn.

Med nr. 3 var jeg forberedt på rask fødsel og synes det var veldig greit...

Skrevet

...I følge min lege så er det så vanlig at det går raskt fordi "kanalene er så åpne"

:-D

Skrevet

Det er 16,5 mnd mellom mine.

Første brukte jeg litt over 2 døgn på å få ut, andre brukte jeg nesten 3 døgn på å få ut!

Tross den lange tiden, var fødsel nr 2 myyye bedre, så det var sant for meg som man sier, at nr en baner vei for nr to.. Revnet også mindre med nr 2, så jeg kom meg mye fortere etterpå også.

Med første gikk jeg 5 dager over tiden, og med andre gikk jeg 3 dager over tiden. (Riene begynte på termindagen)

Skjønner du er spent, var det selv:-D Masse lykke til!

Skrevet

Det er 10 mnd og 3 dager mellom mine.

Fødslene varte akkurat like lenge, men jeg hadde epidural denne gangen! Han kom også nesten 3 uker før tiden, noe jeg var glad for...var jo sååå lei av å gå gravid :P

Revnet i i arret fra forrige fødsel....greit nok..

Å, ja...det er slitsomt å gå dobbel-gravid!!

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har 16 mnd mellom mine.

Første kom 4 dager over termin og nummer to kom 13 dager over termin.

Fødsel nummer en varte i 4t og ti min fra første ri. (vannet ble tatt 10 min før babyen kom ut)

Kjapp og grei fødsel, to pyntesting.

Fødsel nummer to varte i 1 t og 34 min. Da ble jeg satt igang med at vannet ble tatt, riene startert med en gang og var veldig intense.

Trengte IKKE sy.

Synes fødsel nummer to var greiest, hadde mer kontroll over kroppen min for jeg visste hva jeg hadde i vente. Med nummer en var det litt små "skummelt":-)

Begge er født uten smertestillende

Skrevet

Det er 17 mnd mellom mine. Nr 1 kom etter 12 t, revnet endel utenpå, sydde masse, og slet lenge med stingene. Gikk også 10 dager over. Nr 2 kom 1uke før termin, 2,5 t etter første rie, og det gjorde helt sinnsykt vondt. Revnet bare litt og sydde ikke. Grodde veldig fort og fint. Vannet gikk først på begge.

Skrevet

Skal vi se:

Nr 1: fødsel varte i 7 timer fra første rie. Revnet en del. Presste i en time. Gikk 2 dager over.

Nr 2: fødsel varte i 2 t 40 min fra første rie. Revnet ikke i det hele tatt. Presste i 5 min. 4 dager før tiden.

Fødsel nr to var en helt annen opplevelse! Grudde meg en del, og følte meg i dårlig form siden jeg hadde hatt bekkenløsning og ikke hadde fått rørt meg noe særlig. Det gikk så fint så! Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...